Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[openGl, SDL, c++] niski FPS na linuxie

Ostatnio zmodyfikowano 2012-12-06 18:49
Autor Wiadomość
Mrusio
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[openGl, SDL, c++] niski FPS na linuxie
» 2012-12-05 21:42:05
Witam

Początkowo pisałem programy na windowsie używając visual studio. Wykorzystując biblioteki OpenGL i SDL, proste programy potrafiły generować 700 FPS. Niedawno przesiadłem się na ubuntu i tutaj najprostszy program - sama inicjalizacja openGL i SDL oraz renderowanie obracającego się sześcianu generują max 60 FPS!

Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją? Jak temu zaradzić?
P-70412
akwes
» 2012-12-05 22:38:40
Może masz włączony vsync ?
P-70413
m4tx
» 2012-12-06 14:03:24
Niedawno przesiadłem się na ubuntu i tutaj najprostszy program - sama inicjalizacja openGL i SDL oraz renderowanie obracającego się sześcianu generują max 60 FPS!
Najprawdopodobniej masz włączony VSync. A instalowałeś może zamknięte sterowniki graficzne? Bo jeśli nie, to to też może być przyczyną (ale mimo wszystko, sterowniki open source od społeczności nie są aż tak niewydajne).
P-70425
hincu
» 2012-12-06 18:00:47
pokazuje max fps bo wiecej nie musi... takie uroki linuxa : ] robi tak jak najoptymalniej
P-70453
m4tx
» 2012-12-06 18:04:55
Jakiego Linuksa? Quake Live na Linuksie defaultowo renderuje 125 klatek na sekundę. Tutaj jakoś VSync nie jest włączony... :) Zresztą, synchronizacja pionowa jest też na Windowsie.
P-70455
Mrusio
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-12-06 18:14:07
czyli mam rozumieć, że wszystko jest ok?
P-70456
m4tx
» 2012-12-06 18:22:40
Tak :) Jeśli bardzo Ci to przeszkadza to poszukaj gdzieś (mnie nie pytaj, gdzie) opcji wyłączenia synchronizacji pionowej. Masz sterowniki od NVidii może?
P-70457
Mrusio
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-12-06 18:41:58
mam kartę hybrydową. jedną intela, drugą nvidii. Jak włączam program z kartą nvidii to FPS jest od 160-180. To też normalne? :)
P-70458
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona