[openGl, SDL, c++] niski FPS na linuxie
Ostatnio zmodyfikowano 2012-12-06 18:49
Mrusio Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[openGl, SDL, c++] niski FPS na linuxie » 2012-12-05 21:42:05 Witam
Początkowo pisałem programy na windowsie używając visual studio. Wykorzystując biblioteki OpenGL i SDL, proste programy potrafiły generować 700 FPS. Niedawno przesiadłem się na ubuntu i tutaj najprostszy program - sama inicjalizacja openGL i SDL oraz renderowanie obracającego się sześcianu generują max 60 FPS!
Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją? Jak temu zaradzić? |
|
akwes |
» 2012-12-05 22:38:40 Może masz włączony vsync ? |
|
m4tx |
» 2012-12-06 14:03:24 Niedawno przesiadłem się na ubuntu i tutaj najprostszy program - sama inicjalizacja openGL i SDL oraz renderowanie obracającego się sześcianu generują max 60 FPS! |
Najprawdopodobniej masz włączony VSync. A instalowałeś może zamknięte sterowniki graficzne? Bo jeśli nie, to to też może być przyczyną (ale mimo wszystko, sterowniki open source od społeczności nie są aż tak niewydajne). |
|
hincu |
» 2012-12-06 18:00:47 pokazuje max fps bo wiecej nie musi... takie uroki linuxa : ] robi tak jak najoptymalniej |
|
m4tx |
» 2012-12-06 18:04:55 Jakiego Linuksa? Quake Live na Linuksie defaultowo renderuje 125 klatek na sekundę. Tutaj jakoś VSync nie jest włączony... :) Zresztą, synchronizacja pionowa jest też na Windowsie. |
|
Mrusio Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-12-06 18:14:07 czyli mam rozumieć, że wszystko jest ok? |
|
m4tx |
» 2012-12-06 18:22:40 Tak :) Jeśli bardzo Ci to przeszkadza to poszukaj gdzieś (mnie nie pytaj, gdzie) opcji wyłączenia synchronizacji pionowej. Masz sterowniki od NVidii może? |
|
Mrusio Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-12-06 18:41:58 mam kartę hybrydową. jedną intela, drugą nvidii. Jak włączam program z kartą nvidii to FPS jest od 160-180. To też normalne? :) |
|
« 1 » 2 |