Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Ludzik zostawia "ślad" chodząc po mapie

Ostatnio zmodyfikowano 2013-01-19 11:12
Autor Wiadomość
Vister26
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro] Ludzik zostawia "ślad" chodząc po mapie
» 2013-01-18 23:40:05
Zrobiłem mini-grę w której chodzi się ludzikiem po trawie. Problem polega na tym, że ludzik zostawia za sobą ślad w postaci kopii samych siebie. Oto fragment kodu:

C/C++
ludzik = load_bmp( "bitmaps/ludzik.bmp", default_palette );
blit( ludzik, screen, 0, 0, x, y, ludzik->w, ludzik->h );
klawiatura();
P-74349
killjoy
» 2013-01-18 23:44:39
Zostawia ślad bo nie czyścisz swojego "bufora", przy okazji wyświetlanie bezpośrednio na ekran to nie jest dobry pomysł.
P-74352
DzieckoBezZycia
» 2013-01-18 23:46:38
A w jaki sposób mamy wyczyscic bufor? Co byś polecał zamiast wyświetlania bezpośrednio na ekran i w jaki sposób to zrobic?
P-74353
killjoy
» 2013-01-18 23:48:33
Jest coś takiego jak podwójne buforowanie tzn. najpierw tworzysz sobie obraz w buforze a potem wyświetlasz bufor na ekran. Zobacz sobie do kursu allegro np: http://www.easykoder.vot.pl/tutoriale?PHPSESSID=3b7507fd5db1a356a798b506941e05d7
P-74355
SeaMonster131
» 2013-01-19 11:12:58
P-74378
« 1 »
  Strona 1 z 1