[allegro] wypełnienie
Ostatnio zmodyfikowano 2009-05-15 15:13
driver1995 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[allegro] wypełnienie » 2009-05-14 15:10:27 Witam... Mam narysowany rysunek - szyby samochodu na różowym tle (255,0,255)... I wszystko spoko, tylko jak chcę im nadać kolor to jak używam clear_to_color to wypełnia całą bitmapę, a jak foodfill to by było spoko, ale czy muszę za każdym razem do iluś tak samochodów (dokładnie ośmiu) każdą szybkę po kolei (jeden samochod ma 5 - 3 szybki) to trochę męczące, więc czy nie da się tego jakoś łatwiej zrobić??? |
|
jimmye |
» 2009-05-14 19:31:26 Proponuje Ci użyć pętli for, musiał byś zadeklarować wszystkie szyby jako jedną tablicę, ale nie wiem czy w allegro się tak da: BITMAP szyba[ 5 ] = NULL; for( int i = 0; i < 5; i++ ) { czy ś ć _szyb ę( szyba[ i ] ); }
|
|
driver1995 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-05-14 20:31:54 Ehh... Nie da się tak z tablicą w allegro ;/ ;/ ;/ A i te szyby to ja mam na jednym obrazku a nie oddzielnie ;/ ;/ ;/ |
|
jimmye |
» 2009-05-14 21:37:10 W takim wypadku chyba będziesz musiał tworzyć 5 bitmap :| Nie mam innego pomysłu, nigdy sie nie zetknąłem z tym problemem jak robiłem grę w allegro :P |
|
driver1995 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-05-14 21:48:57 Jeśli się nie da tak jak pisałem w pierwszym poście to nie będę musiał robić 5 bitmap tylko 5 razy użyć floodfill dal każdego z 8 samochodów <omfg> Ale dobra, dzięki... Ma ktoś jakieś inne pomysły ??? |
|
DejaVu |
» 2009-05-14 22:50:07 BITMAP * szyba[ 5 ]; /edit: Zrób jeden samochód, ustaw wnętrze samochodu na kolor np. czerwony. Napisz później funkcję, która będzie tworzyła Ci samochód z bitmapy bazowej o podanym kolorze i gotowe :) |
|
driver1995 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-05-15 15:13:49 Chodzi ci o to, żebym zrobił drugi taki sam samochód zamiast samych szyb i nałożył jeden na drugi, a następnie wypełnił jakimś kolorem ten, który będzie pod spodem??? Jeśli dobrze zrozumiałem to dzięki i dobry pomysł, a jeśli nie to też dobry pomysł :P:P:P topic_close(); |
|
« 1 » |