[SFML] Klasa VertexArray
Ostatnio zmodyfikowano 2013-02-23 16:52
ridic14 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML] Klasa VertexArray » 2013-02-23 10:41:32 Przez długi czas w SFML brakowało mi jakiejś klasy czy czegokolwiek co pozwoliłoby stworzyć własny kształt...
Po przepatrzeniu dokumentacji Znalazłem klasę VertexArray i niby spełnia ona moje oczekiwania ale nie wiem czy można jej np. nadać teksturę albo kolor? Słyszałem że drugi argument funkcji draw może tu pomóc ale nie za bardzo wiem jak.
Poza tym nie da się ustalić pozycji dla całego kształtu ale ten problem rozwiązałem tworząc klasę z ustalaniem pozycji itp.
|
|
DejaVu |
» 2013-02-23 11:50:24 VertexArray służy do przekształcania wierzchołków. Zgodzę się również, że jest ona wybrakowana, zgłaszałem do niej poprawki do autora biblioteki, jednak uznał on, że 'on wie lepiej' i że 'tak jest dobrze'. class VertexArrayEx : public sf::VertexArray , public sf::Transformable { public: explicit VertexArrayEx( sf::PrimitiveType type, unsigned int vertexCount = 0 ) : VertexArray( type, vertexCount ) , Transformable() { } virtual void draw( sf::RenderTarget & target, sf::RenderStates states ) const { states.transform *= getTransform(); states.texture = NULL; VertexArray::draw( target, states ); } };
Taka klasa by Ciebie zapewne uszczęśliwiła ale... metoda draw jest prywatna w oryginalnej implementacji SFML 2.0 przez co powyższy kod Ci się po prostu nie skompiluje. |
|
ridic14 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-02-23 16:52:40 A gdybym zmienił w pliku VertexArray.hpp private na protected lub public i skompilował(cmake'iem) to mogłoby się udać?
//EDIT::DZIĘKI
Wygląda na to że działa :D. Teraz mogę normalnie pozycję ustalić chociaż :P Jeszcze raz dzięki! |
|
« 1 » |