Dwa razy taki sam wynik losowania
Ostatnio zmodyfikowano 2013-03-14 21:26
StuFfii Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Dwa razy taki sam wynik losowania » 2013-03-14 21:08:43 #include <iostream> #include <string> #include <cstdlib> #include <windows.h> #include <ctime> int main() { std::cout << " Witaj w grze RPG o nazwie: " << std::endl; std::cout << " ZUPA ROMANA!!!" << std::endl << std::endl; std::cout << "Podaj imie swojej postaci: "; std::cout << "" << std::endl << std::endl; std::string imie; std::cin >> imie; std::cout << "Witaj w ZUPIE ROMANA " << imie << std::endl; std::cout << "" << std::endl; std::cout << "wybierz miecz(+2hp do obrazen) kilkajac 1" << std::endl; std::cout << "lub tarcze(blokuje od 1 do 3hp obrazen) klikajac 2" << std::endl; int orez; std::cin >> orez; switch( orez ) { case 1: std::cout << "Wybrales miecz. Za 5 sek rozpocznie sie walka z :agresor" << std::endl; break; case 2: std::cout << "Wybrales tarcze. Za 5 sek rozpocznie sie walka z :agresor" << std::endl; _sleep( 1000 ); std::cout << "za 4 sek." << std::endl; _sleep( 1000 ); std::cout << "za 3 sek." << std::endl; _sleep( 1000 ); std::cout << "za 2 sek." << std::endl; _sleep( 1000 ); std::cout << "za 1 sek." << std::endl; _sleep( 1000 ); std::cout << "---!Fight!---" << std::endl; srand( time( NULL ) ); std::cout << imie << " zaatakowal agresora" << std::endl; _sleep( 2000 ); std::cout << "obrazenia:" <<(( rand() % 10 ) + 1 ) << std::endl; std::cout << "stan zycia agresora: " <<( 50 -(( rand() % 10 ) + 1 ) ) << std::endl; int( 50 -(( rand() % 10 ) + 1 ) ); } return 0; }
kto opali kod ten zrozumie. Początkowy stan życia agresora to 50. i mam problem z obrażeniami. co zrobić?
|
|
pekfos |
» 2013-03-14 21:10:59 Zapomniałeś o a ta linia sensu nie ma int( 50 -(( rand() % 10 ) + 1 ) );
|
|
StuFfii Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-03-14 21:14:20 1.srand(time(NULL)) jest przed walką.
2. dlaczego ta linia nie ma sensu? tam są obliczane punkty hp agresora. |
|
pekfos |
» 2013-03-14 21:15:33 1. A, fakt. 2. Ale nigdzie tych punktów nie zapisujesz. |
|
StuFfii Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-03-14 21:18:18 1.brak komentarza
2. a jak zapisać. Za pomocą int? Czy może coś bardziej zmyślnego? Ale nadal pytam się o to samo. Jak uzyskać efekt: obrażenia i ilość hp odejmowane od życia agresora były takie same? |
|
pekfos |
» 2013-03-14 21:20:16 Jak uzyskać efekt: obrażenia i ilość hp odejmowane od życia agresora były takie same? |
Wylosować raz, zapisać i używać tej wylosowanej wartości. Za pomocą int? Czy może coś bardziej zmyślnego? |
int wystarczy. |
|
StuFfii Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-03-14 21:26:36 Ok. Dzięki za pomoc
A tak w ogóle:
Co sądzicie o pomyśle??? |
|
« 1 » |