Przeciążanie operatora ==
Ostatnio zmodyfikowano 2013-03-20 23:08
gutek927 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Przeciążanie operatora == » 2013-03-20 14:30:20 Chciałbym sprawdzić czy 2 kwaterniony (albo liczby zespolone, bez różnicy) są sobie równe używając przeciążenia operatora ==. Są to dwa obiekty tej samej klasy. Napisałem taką metodę lecz nie jestem pewny czy dobrze rozumuje bo w ten sposób: bool kwaternion::operator ==( kwaternion liczba ) { liczba == liczba.re; liczba == liczba.im1; liczba == liczba.im2; liczba == liczba.im3; return true; } jeżeli w mainie sprawdzę warunek if ( l1 == l2) program nie odpali. |
|
Monika90 |
» 2013-03-20 14:34:19 bool kwaternion::operator ==( const kwaternion & liczba ) const { return re == liczba.re && im1 == liczba.im1 && im2 == liczba.im2 && im3 == liczba.im3; }
|
|
gutek927 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-03-20 17:52:12 działa :) tylko bez tego const po nawiasie. tak btw. do czego on w tym miejscu służy bo pierwszy raz się z takim zapisem spotkałem |
|
pekfos |
» 2013-03-20 17:59:19 To znaczy, że metoda nie modyfikuje składowych. Można wtedy wywoływać ją dla stałych obiektów. |
|
gutek927 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-03-20 18:35:16 yhym. jeszcze jedno banalne pytanie ale mam problem. Chciałbym pisać wszystko w jednej linii oraz żeby całe wyrażenie wyświetlało się w jednej a nie co kolejny składnik przechodziło do następnej linii po uruchomieniu programu. wejscie >> liczba.re; wejscie >> liczba.im1; cout << "i"; wejscie >> liczba.im2; cout << "j"; wejscie >> liczba.im3; cout << "k";
|
|
DejaVu |
» 2013-03-20 23:08:05 operator==
Co do drugiego pytania to u nas panuje zasada jeden temat = jeden problem. |
|
« 1 » |