Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Bryły 3D - OpenGL

Ostatnio zmodyfikowano 2013-03-21 20:04
Autor Wiadomość
kolosemanoa
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Bryły 3D - OpenGL
» 2013-03-21 19:37:14
Siema, podacie jakiś link do kursu robienia brył 3D w openGL bez użycia WinAPI?
P-79049
Chlorek
» 2013-03-21 19:43:36
Zacznijmy od tego, że w OpenGL nie rysujesz od razu brył, a wielokąty (które w zasadzie składają się z trójkątów), więc jeśli chcesz sześcian musisz go złożyć z sześciu kwadratów.
Po drugie w czymś okno trzeba stworzyć, zainteresuj się prostymi nazwijmy to rozszerzeniami do OGL'a jak np. GLUT. Multiplatformowe biblioteki, które dodadzą tworzenie okien na każdym systemie, by renderować tam obraz za pomocą OpenGL'a. Nie ma jednego sposobu, zapewne i z użyciem GTK się da pod Linuxa. Sprecyzuj też czy chodzi ci o coś na każdy system, czy tylko na Windows'a - jeśli Windows'a to użycie WinAPI wydaje się chyba najrozsądniejsze.

#Edit
W linku który podał @Gabes jest akurat jakiś przykład w GLUT. Warto się z tym zapoznać, chociaż trochę to ubogie. Już znacznie lepiej nauczysz się z kursu w tym serwisie:
http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-OpenGL-C++/Pierwszy-program/103
P-79050
Gabes
» 2013-03-21 19:43:45
P-79051
kolosemanoa
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-03-21 19:54:11
Zobaczyłem w ten link, ale nie o to chodzi. Znacie jakiś link do nauki tworzenia "wielokątów" 3D? Albo chociaż wytłumaczcie jak takie coś wyrenderować, umiem tylko 2D, np.

glVertex2f(-1.0, 1.0);
glVertex2f(1.0, 1.0);
glVertex2f(1.0, -1.0);
glVertex2f(-1.0, -1.0);
P-79055
SeaMonster131
» 2013-03-21 19:57:47
Dodajesz 3 wymiar? Pewnie
glVertex3f( x, y, z );
.
P-79058
Chlorek
» 2013-03-21 19:58:19
Czytaj kurs z cpp0x, tam widziałem, że jest o tym napisane... Poza tym rysowanie 3D nie różni się specjalnie, zmieniasz parę rzeczy, a potem swobodnie rysujesz używając glVertex3f().
P-79060
kolosemanoa
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-03-21 20:00:19
Aha. Ale potem niby trzeba dodawać jakieś

glEnable(GL_CULLFACE);
glEnable(GL_CW);
gluPerspective();

czy coś takiego.
Właśnie chodzi mi o wyjaśnienie tych funkcji i tego wektora "z".

ps. Czy gluPerspective()  ma coś do tego?
P-79061
mactec
» 2013-03-21 20:01:19
Jak się uczysz OpenGL'a to lepiej nowszego: http://www.opengl-tutorial.org/
P-79062
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona