[allegro] -czyścił się ekran z napisów
Ostatnio zmodyfikowano 2009-05-31 19:31
klapaucius Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[allegro] -czyścił się ekran z napisów » 2009-05-31 18:01:27 Napisalem moj pierwszy programik z uzyciem biblioteki allegro. Oto następujący kod: #include <allegro.h> int main() { allegro_init(); install_keyboard(); set_color_depth( 32 ); set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT, 800, 600, 0, 0 ); set_palette( default_palette ); clear_to_color( screen, 32 ); int x = 20; int y = 20; while( !key[ KEY_ESC ] ) { textout_ex( screen, font, "x", x, y, makecol( 255, 0, 255 ), - 1 ); char ruch = readkey(); if( key[ KEY_A ] ) { x = x - 10; } if( key[ KEY_D ] ) { x = x + 10; } if( key[ KEY_W ] ) { y = y - 10; } if( key[ KEY_S ] ) { y = y + 10; } } readkey(); allegro_exit(); return 0; } END_OF_MAIN(); Moje pytanie brzmi jak zrobic, żeby (w tym miejscu które pokazalem) czyścił się ekran z napisów. W samym c++ jest funckja system("pause") , ale czy w allegro jest cos takiego? Bo jak na razie w grze zamiast "chodzacego" po ekranie punkcika robi mi się "wężyk" :) Prosze o odpowiedz. Z gory dziekuje! |
|
DejaVu |
» 2009-05-31 18:35:39 clear_to_color( screen, 32 ); |
|
driver1995 |
» 2009-05-31 18:47:54 No i koniec tematu, ale ja jeszcze mam małą uwagę: char ruch = readkey(); to jest zbędne...
A zamiast x = x + 10 można napisać x+=10 , ale to już twoja sprawa jak piszesz, to tylko takie małe uproszczenie... |
|
klapaucius Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-05-31 19:31:05 Dzieki Piotr, dziala :)
@Driver Faktycznie ta funckja readkey niepotrzebna, natomiast jesli chodzi o "x += 10" to zazwyczaj tez tak pisze, tylko akurat tutaj dla odmiany tak napisalem:)
Te bledy to pewnie dlatego, ze biblioteke allegro znam od niecalych trzech godzin dopiero ;] Jak czegos nie bede wiedzial to jeszcze bede tutaj pytal. Na razie dzieki wielkie |
|
« 1 » |