[SFML 2.0] Nie działa wyświetlanie sprajta
Ostatnio zmodyfikowano 2013-03-23 18:35
anieszka Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 2.0] Nie działa wyświetlanie sprajta » 2013-03-23 16:20:42 Zainstalowałam bibliotekę zgodnie z instrukcją , test zadział bez zarzutów, przerabiając kurs jednak mam problem z wyświetlaniem spritów. Próbuję użyc kodu z kursu
#include <SFML/Graphics.hpp>
int main() { sf::RenderWindow oknoAplikacji( sf::VideoMode( 640, 480, 32 ), "Kurs SFML - http://cpp0x.pl" ); sf::Texture tekstura; tekstura.loadFromFile( "box.jpg" ); sf::Sprite obrazek; obrazek.setTexture( tekstura ); while( oknoAplikacji.isOpen() ) { sf::Event zdarzenie; while( oknoAplikacji.pollEvent( zdarzenie ) ) { if( zdarzenie.type == sf::Event::Closed ) oknoAplikacji.close(); if( zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Escape ) oknoAplikacji.close(); if( zdarzenie.type == sf::Event::MouseButtonPressed && zdarzenie.mouseButton.button == sf::Mouse::Middle ) oknoAplikacji.close(); } oknoAplikacji.clear( sf::Color::Black ); obrazek.setOrigin( 20, 20 ); obrazek.setPosition( 100, 80 ); obrazek.setRotation( 30 ); obrazek.setScale( 1.2, 0.8 ); oknoAplikacji.draw( obrazek ); oknoAplikacji.display(); } return 0; }
oczywiscie obrazek box.jpg mam w folderze tam gdzie .exe. Próbowałam wrzucac też w inne miejsca niestety nic nie działa, wyświetla się tylko czarne okno. |
|
polkom21 |
» 2013-03-23 16:33:30 wczytuj tekstury tak: if( !tekstura.loadFromFile( "file.png" ) ) std::cout << "Nie znaleziono pliku\n"; a do spite dołączaj obrazek od razu: sf::Sprite cos( tekstura ); A jak masz grafikę w folderze gdzie masz plik exe to odpalasz z exe czy z kompilatora? |
|
anieszka Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-03-23 16:43:15 Niestety nadal nie działa, ani odpalone z kompilatora ani z .exe. nadal czarny ekran tekstu też nie wypisuje. |
|
pekfos |
» 2013-03-23 16:56:00 |
|
anieszka Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-03-23 17:23:57 Działa! Tylko dlaczego? Wczytywałam już byle jaki plik .jpg, obrazek .bmp tworzyłam sama. W czym problem? |
|
DejaVu |
» 2013-03-23 18:35:49 Może miałaś podwójne rozszerzenie, np. "plik.jpg.bmp", a Windows standardowo ma ukryte rozszerzenia, więc... próbowałaś otworzyć plik, który nie istniał na dysku. |
|
« 1 » |