Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML 2.0] Nie działa wyświetlanie sprajta

Ostatnio zmodyfikowano 2013-03-23 18:35
Autor Wiadomość
anieszka
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML 2.0] Nie działa wyświetlanie sprajta
» 2013-03-23 16:20:42
Zainstalowałam bibliotekę zgodnie z instrukcją , test zadział bez zarzutów, przerabiając kurs jednak mam problem z wyświetlaniem spritów. Próbuję użyc kodu z kursu

C/C++
#include <SFML/Graphics.hpp>

int main()
{
    sf::RenderWindow oknoAplikacji( sf::VideoMode( 640, 480, 32 ), "Kurs SFML - http://cpp0x.pl" );
   
    sf::Texture tekstura;
    tekstura.loadFromFile( "box.jpg" );
    sf::Sprite obrazek;
    obrazek.setTexture( tekstura );
   
    while( oknoAplikacji.isOpen() )
    {
        sf::Event zdarzenie;
        while( oknoAplikacji.pollEvent( zdarzenie ) )
        {
            if( zdarzenie.type == sf::Event::Closed )
                 oknoAplikacji.close();
           
            if( zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Escape )
                 oknoAplikacji.close();
           
            if( zdarzenie.type == sf::Event::MouseButtonPressed && zdarzenie.mouseButton.button == sf::Mouse::Middle )
                 oknoAplikacji.close();
           
        }
        oknoAplikacji.clear( sf::Color::Black );
       
        obrazek.setOrigin( 20, 20 ); //INFO: dopisane w tym rozdziale
        obrazek.setPosition( 100, 80 ); //INFO: dopisane w tym rozdziale
        obrazek.setRotation( 30 ); //INFO: dopisane w tym rozdziale
        obrazek.setScale( 1.2, 0.8 ); //INFO: dopisane w tym rozdziale
       
        oknoAplikacji.draw( obrazek );
        oknoAplikacji.display();
    }
    return 0;
}

oczywiscie obrazek box.jpg mam w folderze tam gdzie .exe. Próbowałam wrzucac też w inne miejsca niestety nic nie działa, wyświetla się tylko czarne okno.
P-79224
polkom21
» 2013-03-23 16:33:30
wczytuj tekstury tak:
if( !tekstura.loadFromFile( "file.png" ) ) std::cout << "Nie znaleziono pliku\n";
a do spite dołączaj obrazek od razu:
sf::Sprite cos( tekstura );

A jak masz grafikę w folderze gdzie masz plik exe to odpalasz z exe czy z kompilatora?
P-79225
anieszka
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-03-23 16:43:15
Niestety nadal nie działa,  ani odpalone z kompilatora ani z .exe. nadal czarny ekran tekstu też nie wypisuje.
P-79227
pekfos
» 2013-03-23 16:56:00
P-79229
anieszka
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-03-23 17:23:57
Działa! Tylko dlaczego? Wczytywałam już byle jaki plik .jpg, obrazek .bmp tworzyłam sama. W czym problem?
P-79230
DejaVu
» 2013-03-23 18:35:49
Może miałaś podwójne rozszerzenie, np. "plik.jpg.bmp", a Windows standardowo ma ukryte rozszerzenia, więc... próbowałaś otworzyć plik, który nie istniał na dysku.
P-79232
« 1 »
  Strona 1 z 1