Już rozumiem nie mogę w tym samym miejscu wyświetlić treści menu i pętli gry. Teraz jak chcę się ruszyć gracze w górę (Key_UP),to przechodzi mi do innej pozycji menu i tak samo jest jak dam strzałkę w dół.
if( events.timer.source == menuTimer )
{
if( al_key_down( & keyMenuState, ALLEGRO_KEY_DOWN ) )
menu++;
if( al_key_down( & keyMenuState, ALLEGRO_KEY_UP ) )
menu--;
if( menu > 3 )
menu = 0;
if( menu < 0 )
menu = 3;
}
switch( menu )
{
case 0:
{
if( al_key_down( & keyMenuState, ALLEGRO_KEY_ENTER ) )
{
al_clear_to_color( al_map_rgb( 0, 0, 0 ) );
menu = 3;
}
al_clear_to_color( al_map_rgb( 0, 0, 0 ) );
al_draw_text( blazed, al_map_rgb( 0, 255, 0 ), 200, 100, 0, "Multiplayer Football" );
al_draw_bitmap( menu1, 200, 200, 0 );
al_flip_display();
break;
}
case 1:
{
al_clear_to_color( al_map_rgb( 0, 0, 0 ) );
al_draw_text( blazed, al_map_rgb( 0, 255, 0 ), 200, 100, 0, "Multiplayer Football" );
al_draw_bitmap( menu2, 200, 200, 0 );
al_flip_display();
break;
}
case 2:
{
al_clear_to_color( al_map_rgb( 0, 0, 0 ) );
al_draw_text( blazed, al_map_rgb( 0, 255, 0 ), 200, 100, 0, "Multiplayer Football" );
al_draw_bitmap( menu3, 200, 200, 0 );
if( al_key_down( & keyMenuState, ALLEGRO_KEY_ENTER ) )
{
al_clear_to_color( al_map_rgb( 0, 0, 0 ) );
gra = 3;
}
al_flip_display();
break;
}
case 3:
{
graj( events, pilka, gracz1, gracz2, keyState, timer, bitmapTimer, event_queue, gracz1Bitmap, gracz2Bitmap, pilkaBitmap );
rysuj( mapa, pilkaBitmap, gracz1Bitmap, gracz2Bitmap, pilka, gracz1, gracz2, blazed );
break;
}
}