Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro 5] Problem z menu

Ostatnio zmodyfikowano 2013-03-24 14:59
Autor Wiadomość
pekfos
» 2013-03-24 13:58:37
C/C++
int x = 0; //0 - menu, 1 - gra, itd..
//..
switch( x )
{
case 0:
    //MENU!
    if( enter ) x = 1; //Przejdz do gry
   
    break;
case 1:
    //GRA..
    break;
}

P-79307
matiasz
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-03-24 14:33:40
Już rozumiem nie mogę w tym samym miejscu wyświetlić treści menu i pętli gry. Teraz jak chcę się ruszyć gracze w górę (Key_UP),to przechodzi mi do innej pozycji menu i tak samo jest jak dam strzałkę w dół.
C/C++
if( events.timer.source == menuTimer )
{
    if( al_key_down( & keyMenuState, ALLEGRO_KEY_DOWN ) )
         menu++;
   
    if( al_key_down( & keyMenuState, ALLEGRO_KEY_UP ) )
         menu--;
   
    if( menu > 3 )
         menu = 0;
   
    if( menu < 0 )
         menu = 3;
   
}
switch( menu )
{
case 0:
    {
       
       
        if( al_key_down( & keyMenuState, ALLEGRO_KEY_ENTER ) )
        {
            al_clear_to_color( al_map_rgb( 0, 0, 0 ) );
            menu = 3;
        }
        al_clear_to_color( al_map_rgb( 0, 0, 0 ) );
        al_draw_text( blazed, al_map_rgb( 0, 255, 0 ), 200, 100, 0, "Multiplayer Football" );
        al_draw_bitmap( menu1, 200, 200, 0 );
        al_flip_display();
        break;
    }
case 1:
    {
        al_clear_to_color( al_map_rgb( 0, 0, 0 ) );
        al_draw_text( blazed, al_map_rgb( 0, 255, 0 ), 200, 100, 0, "Multiplayer Football" );
        al_draw_bitmap( menu2, 200, 200, 0 );
        al_flip_display();
        break;
    }
case 2:
    {
        al_clear_to_color( al_map_rgb( 0, 0, 0 ) );
        al_draw_text( blazed, al_map_rgb( 0, 255, 0 ), 200, 100, 0, "Multiplayer Football" );
        al_draw_bitmap( menu3, 200, 200, 0 );
        if( al_key_down( & keyMenuState, ALLEGRO_KEY_ENTER ) )
        {
            al_clear_to_color( al_map_rgb( 0, 0, 0 ) );
            gra = 3;
        }
        al_flip_display();
        break;
    }
case 3:
    {
        graj( events, pilka, gracz1, gracz2, keyState, timer, bitmapTimer, event_queue, gracz1Bitmap, gracz2Bitmap, pilkaBitmap );
        rysuj( mapa, pilkaBitmap, gracz1Bitmap, gracz2Bitmap, pilka, gracz1, gracz2, blazed );
        break;
       
    }
}
P-79310
pekfos
» 2013-03-24 14:45:41
C/C++
int x = 0; //0 - menu, 1 - gra, itd..
//..
switch( x )
{
case 0:
    //MENU!
    //(tu obsługa menu, poruszanie sie po menu, wyświetlanie menu)
    if( enter ) x = 1; //Przejdz do gry
   
    break;
case 1:
    //GRA..
    //(tu wyświetlanie gry i sterowanie grą)
    break;
}
P-79311
matiasz
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-03-24 14:59:01
Dzięki wielkie za wytłumaczenie o co chodzi teraz działa poprawnie :)
P-79312
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2