Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

<allegro> Kolizja z mapą kolziji.

Ostatnio zmodyfikowano 2009-06-14 18:33
Autor Wiadomość
malpka321
Temat założony przez niniejszego użytkownika
<allegro> Kolizja z mapą kolziji.
» 2009-06-13 22:19:46
Witam.
Mam problem z wykryciem kolizji z mapą kolizji.
Mam 2 tablice.
1 zawiera dane dotyczące za wyświetlenia mapki-działa poprawnie.
2 zawiera dane dotyczące kolizji. Zawiera ona 2 możliwe wartości 0 bądź 1.
Teraz mam problem. Jak wykryć kolizje pomiędzy bohaterem, a poszczególnymi wartościami tablicy(tak aby wystąpiła kolizja).
Z góry dziękuje.
P-7662
pekfos
» 2009-06-14 12:36:16
poco dwie tablice? zawalasz tylko dwa razy więcej pamięci.
masz jedną z mapą i np gdy chcesz ruszyć się w górę i tam
jest np. trawa to idziesz.
masz licznik który jest dodawany do zmiennej od pętli
wyświetlającej aby wyświetlać ten jakiś kawałek a nie 0,0.
to ten licznik wskazuje na pozycje lewego górnego rogu
wirtualnego ekranu na mapie. dodając do licznika
pozycję ludzika na wirtualnym ekranie otrzymasz pozycję
ludzika na mapie. później tylko sprawdzasz czy jeden
indeks niżej czy wyżej to coś na czym ludzik chodzić.
P-7680
malpka321
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-06-14 16:38:40
sry ale nie rozumiem dokładnie- może jakiś przykładzik bądź pseudokod
P-7699
DejaVu
» 2009-06-14 18:33:56
http://forum.ddt.pl/?Tid=84

Tematów na temat kolizji jest dużo więcej na tym forum. Poszukaj sobie. Najpierw naucz się wykrywać kolizje między dwoma obiektami - jest do tego sporo różnych metod.
P-7705
« 1 »
  Strona 1 z 1