<allegro> Kolizja z mapą kolziji.
Ostatnio zmodyfikowano 2009-06-14 18:33
malpka321 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
<allegro> Kolizja z mapą kolziji. » 2009-06-13 22:19:46 Witam. Mam problem z wykryciem kolizji z mapą kolizji. Mam 2 tablice. 1 zawiera dane dotyczące za wyświetlenia mapki-działa poprawnie. 2 zawiera dane dotyczące kolizji. Zawiera ona 2 możliwe wartości 0 bądź 1. Teraz mam problem. Jak wykryć kolizje pomiędzy bohaterem, a poszczególnymi wartościami tablicy(tak aby wystąpiła kolizja). Z góry dziękuje. |
|
pekfos |
» 2009-06-14 12:36:16 poco dwie tablice? zawalasz tylko dwa razy więcej pamięci. masz jedną z mapą i np gdy chcesz ruszyć się w górę i tam jest np. trawa to idziesz. masz licznik który jest dodawany do zmiennej od pętli wyświetlającej aby wyświetlać ten jakiś kawałek a nie 0,0. to ten licznik wskazuje na pozycje lewego górnego rogu wirtualnego ekranu na mapie. dodając do licznika pozycję ludzika na wirtualnym ekranie otrzymasz pozycję ludzika na mapie. później tylko sprawdzasz czy jeden indeks niżej czy wyżej to coś na czym ludzik chodzić. |
|
malpka321 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-06-14 16:38:40 sry ale nie rozumiem dokładnie- może jakiś przykładzik bądź pseudokod |
|
DejaVu |
» 2009-06-14 18:33:56 http://forum.ddt.pl/?Tid=84Tematów na temat kolizji jest dużo więcej na tym forum. Poszukaj sobie. Najpierw naucz się wykrywać kolizje między dwoma obiektami - jest do tego sporo różnych metod. |
|
« 1 » |