Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++] Do czego stosować współbieżność?

Ostatnio zmodyfikowano 2013-05-25 18:53
Autor Wiadomość
fers334
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++] Do czego stosować współbieżność?
» 2013-05-25 18:40:20
Siemka mam problem mniej więcej ogarniam współbieżność całe te mutexy/future/promise/condition_variable/typy atomowe
itd. Problem w tym że gdy pisze jakiś projekt np. Grę 2D nie mam zielonego pojęcia do czego takiej współbieżności mógłbym użyć i kiedy ją zastosować. Czy mógł by mi ktoś powiedzieć w jakich sytuacjach się ja używa w takich projektach ?

Z góry dziękuje za odpowiedz.
P-83863
pekfos
» 2013-05-25 18:46:26
Przykładowo do oddzielenia komunikacji sieciowej od reszty gry. Jest wolna, a przy blokujących gniazdach może się nawet zatrzymać, więc nie nadaje się to do umieszczenia w głównej pętli gry.
P-83864
fers334
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-05-25 18:51:11
Aha dzięki za odpowiedź.
P-83865
m4tx
» 2013-05-25 18:53:52
Czasami na drugim wątku umieszcza się także fizykę grę - obliczanie jej z reguły trwa dość długo, można więc to przyspieszyć, umieszczając logikę gry na pierwszym threadzie i fizykę na drugim.
Popularnym przykładem jest również renderowanie i ew. obsługa GUI na jednym threadzie i długo trwające operacje, jak np. wczytywanie mapy na drugim.
P-83866
« 1 »
  Strona 1 z 1