[SDL] undefined reference to `SDL_RWFromFile'
Ostatnio zmodyfikowano 2013-05-30 18:28
fers334 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SDL] undefined reference to `SDL_RWFromFile' » 2013-05-26 12:22:23 Witam. Pisząc bibliotekę natknąłem się na problem, a mianowicie wyskakuje mi błąd z którym nie potrafię sobie poradzić wcześniej miałem podobne ale udało mi się je usunąć oto błąd : C:\Documents and Settings\Fers\Pulpit\Pliki c++\Game_Object\libGame_Object.a(Sound_Load.o): In function `ZN10Sound_LoadC2EPKc': C:/Documents and Settings/Fers/Pulpit/Pliki c++/Game_Object/src/Sound_Load.cpp:7: undefined reference to `SDL_RWFromFile'
Pojawia się on w tej części biblioteki : Sound_Load::Sound_Load( const char * nazwa_pliku_dzwiekowego ) : efekt_dzwiekowy( 0 ) { this->nazwa_pliku_dzwiekowego = nazwa_pliku_dzwiekowego; efekt_dzwiekowy = Mix_LoadWAV( nazwa_pliku_dzwiekowego ); }
Chciałbym dodać że w linkerze są wszystkie pliki takie jak : - C:\Documents and Settings\Fers\Pulpit\Pliki do programow\SDL-1.2.15\lib\SDL_ttf.lib - C:\Documents and Settings\Fers\Pulpit\Pliki do programow\SDL-1.2.15\lib\SDL_image.lib - C:\Documents and Settings\Fers\Pulpit\Pliki do programow\SDL_mixer-1.2.12\lib\x86\SDL_mixer.lib - C:\Documents and Settings\Fers\Pulpit\Pliki c++\Game_Object\libGame_Object.a
Musiałem je tam dać z powodu że przy pisaniu biblioteki kompilator tego wymagał. W Other linker options także są oto te dane : -lmingw32 -lSDLmain -lSDL -lSDL_image -lSDL_ttf -lSDL_mixer
Proszę o pomoc. |
|
DejaVu |
» 2013-05-26 13:25:11 |
|
fers334 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-05-26 13:42:58 Czy mógłbym prosić byś mi wyjaśnił co mam ustawić w CODE::BLOCK,ponieważ nie rozumiem. Problem w tym że samo SDL zawsze działa tylko gdy korzystam z Biblioteki to wyskakuje mi ten błąd. |
|
DejaVu |
» 2013-05-26 13:46:41 Konfiguracja SFML 2.0 (Code::Blocks) - w tym dokumencie masz opisany cały proces instalacji i konfiguracji biblioteki, ale na przykładzie SFML-a. Instalacja każdej biblioteki przebiega jednak w taki sam sposób, więc powinieneś rozwiązać swój problem stosując się do informacji zawartych we wspomnianym dokumencie. |
|
fers334 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-05-26 17:13:16 Nie wiem co jest ale to nic nie pomogło cały czas jest ten sam bład, mimo że robie wszystko jak wyżej opisane. Nie wiem co jest ale wszystko działa jak nie umieszcze tego w bibliotece tylko w zwykłym projekcie a przecież wszystko robie tak jak samo wszystko w linkerze jest ustawione a mianowicie to :
Linker Setting :
- C:\Documents and Settings\Fers\Pulpit\Pliki do programow\SDL-1.2.15\lib\SDL_ttf.lib - C:\Documents and Settings\Fers\Pulpit\Pliki do programow\SDL-1.2.15\lib\SDL_image.lib - C:\Documents and Settings\Fers\Pulpit\Pliki do programow\SDL_mixer-1.2.12\lib\x86\SDL_mixer.lib - C:\Documents and Settings\Fers\Pulpit\Pliki c++\Game_Object\libGame_Object.a
Other linker options :
-lmingw32 -lSDLmain -lSDL -lSDL_image -lSDL_ttf -lSDL_mixer
Search Directories :
a) Compiler : C:\Documents and Settings\Fers\Pulpit\Pliki do programow\SDL-1.2.15\include\SDLb)
b) Linker : C:\Documents and Settings\Fers\Pulpit\Pliki do programow\SDL-1.2.15\lib
Czy coś pominełem przecież jest tak samo jak gdy nie korzystam z biblioteki a wtedy wszystko działa. Prosze o pomoc. |
|
fers334 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-05-26 17:20:11 Okey udało mi się zamykam temat. |
|
DejaVu |
» 2013-05-26 21:09:15 Napisz dokładnie co rozwiązało Twój problem ;) inni chętnie z Twoich doświadczeń skorzystają jak będą mieli ten sam problem :P |
|
fers334 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-05-30 18:27:09 Problem naprawiłem w ten sposób że od nowa w ustawieniach linkera dodałem wszystkie potrzebne pliki takie jak :
libSDL.dll.a, libSDLmain.a , SDL_mixer.lib , SDL_image.lib , SDL_ttf.lib
|
|
« 1 » 2 |