Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Stworzyć grę karcianą - SKAT

Ostatnio zmodyfikowano 2009-06-19 22:51
Autor Wiadomość
silweck
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Stworzyć grę karcianą - SKAT
» 2009-06-19 13:48:24
Witam.

Chciałbym stworzyć grę karcianą, a konkretnie w SKATA i umieścić ją w późniejszym czasie na własnej stronie www oczywiście z intencją żeby tam działała. Jak radzicie czy najpierw próbować pisać ją w C++, a potem "podpasować" ją pod Java, no bo inaczej raczej nie pójdzie na stronie www. Nadmienię, że moja znajomość programowania w C++ jest bardzo podstawowa, a w Javie wcale. Ale mam takie marzenie żeby coś takiego stworzyć a nie umiem się za to zabrać. Chciałbym od podstaw napisac taki programik do gry w Skata no i docelowo kiedyś umieścić go na własnej stronie internetowej żeby sobie móc pograć ze znajomymi. Znalazłem nawet na internecie program do Skata napisany w C++ (po niemiecku), ale jest to program z zadania testowego i jest w nim kupa błędów do odnalezienia i poprawienia żeby wogóle zadziałał. Proszę o wszelkie wskazówki i pomoc w tej sprawie. Pozdrawiam. Sylwek :-)
P-7802
WunM
» 2009-06-19 14:28:53
Nadmienię, że moja znajomość programowania w C++ jest bardzo podstawowa, a w Javie wcale.

Radze zapoznać się z technologią która ci odpowiada i będzie później potrzebna. Fakt że C++ jest podobny do Javy (i na odwrót) nie oznacza że programuje się w nich tak samo. Jeżeli chcesz pisać aplety www no to Java, jeżeli "zwykłe" programy to może to być m.in. C++.

Co do apletów to obecnie są mało popularne. Znacznie popularniejsza jest technologia Flash. Osobiście nie lubię tej technologi ze względu na narzędzia (mało dobrych i freewarowych).

Warto wziąć też pod uwagę dostępność materiałów (kursy, artykuły itd.). C++ posiada ich znacznie więcej (w języku polskim) i są to dobre materiały. Natomiast kurs Javy po polsku jest jeden (może i więcej ale nie są na dobrym poziomie albo mało kto je zna). I tutaj te materiały są na niższym poziomie. (mówiąc teraz o Javie miałem na myśli w szczególności aplety).

Kolejna sprawa to czego cię nauczy język. Tutaj i Java i C++ dobrze się prezentują, bo są to nowoczesne języki.

Przyszłość też warto uwzględnić. Poświęcisz swój czas i warto ten  czas później wykorzystać. Obecnie Java jest popularna i programiści Javy są poszukiwani (czyt. mają więcej ofert pracy). Inaczej jest w wypadku C++. Też jest popularny, ale ofert pracy póki co (nie wiem jak będzie w przyszłości) jest mniej niż w przypadku np. Javy.

Byłbym zapomniał powiedzieć o bibliotekach. Java tutaj może górować, bo biblioteki są naprawdę ciekawe i jest ich dużo. Ale C++ też ma sporo bibliotek które mają duży zasób materiałów (coraz więcej w języku polskim).

Od siebie polecam C++. Nie mówię żebyś wybrał ten język, to twoja decyzja. Ale y własnego doświadczenia wiem, że jeśli dobrze zrozumie się ten język, to inne takie jak właśnie Java są kwestią przyzwyczajenia.
P-7804
DejaVu
» 2009-06-19 14:47:18
W sumie ja też zabiorę głos. Jeśli chcesz napisać sam od podstaw jakąś grę to po co szukasz gotowego rozwiązania? Jeśli nie wiesz jak się zabrać za pisanie gry to znaczy, że musisz kupić sobie książkę do nauki programowania C++ i przeczytać ją od dechy do dechy ze zrozumieniem. Masz też kursy, które możesz wykorzystać przy nauce.

Pisanie gier wymaga zrozumienia podstaw programowania. Bez tego niczego większego samodzielnie nie napiszesz. Gry karciane nie wymagają żadnych algorytmów - co najwyżej kilku struktur danych odpowiednio zorganizowanych. Nie wiedząc co to jest stos i kolejka oraz nie umiejąc napisać ich samodzielnie - nie masz co zabierać się za pisanie gier. To są podstawy, które trzeba umieć napisać samodzielnie, żeby można było mówić 'umiem programować w zakresie podstawowym'.
P-7805
silweck
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-06-19 22:25:17
Dobrze. Spróbuje najpierw napisac sam ten program w C++, a potem ewentualnie dostosuję go do wystawienia na stronie internetowej za pomoca Javy albo w technologii Flash. Jeśli chodzi o programowanie w C++, to uczyłem się go tylko przez 2 tygodnie (w języku niemieckim) i cos żeśmy tam liznęli: od prostych programikow obliczeniowych, a na końcu było coś z programowania obiektowego. Ale wiadomo żadnym specjalistą w programowaniu nie jestem. Jeśli faktycznie ten gotowy program z błędami mi nie pomoże w pisaniu tej gry karcianej, to będę próbował go sam pisać. Mógłbym ewentualnie w miarę pisania tego programu podzielić się tutaj moimi problemami i czy mógłbym prosić wtedy o fachową pomoc??
P-7812
DejaVu
» 2009-06-19 22:51:19
Fachowa pomoc to mocne stwierdzenie. Pomimo, iż są tu osoby, które potrafią udzielić wyczerpujących odpowiedzi w jednym poście, raczej praktykujemy nakierowywanie na rozwiązanie, niż rozwiązywanie czyichś problemów.

Nasza polityka to pomagać w nauce, a nie rozwiązywać problemy za kogoś. Jest oczywiście dużo przypadków, w których pytanie spotyka się z bezpośrednią odpowiedzią typu "trzeba zrobić to i to za pomocą tych konkternych narzędzi", jednak jeśli będziesz uczestniczył w życiu forum albo chociaż je obserwował to zapewne zauważysz, że de'facto nasza pomoc nie podlega regułom :)
P-7813
« 1 »
  Strona 1 z 1