[SFML 2.0] Problem przy otwieraniu aplikacji.
Ostatnio zmodyfikowano 2013-06-12 18:05
Franklin Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 2.0] Problem przy otwieraniu aplikacji. » 2013-06-06 20:33:48 Witam Mam problem, ponieważ po zainstalowaniu biblioteki sfml 2.0 z kursu zamieszczonego na tej stronie i wpisaniu przykładowego programu, program się skompilował, ale przy otwieraniu pokazał się komunikat że program ... .exe przestał działać. Może to wina tego, że mam system 64. bitowy a to jest wersja SFML 2.0 32 bitowa, lecz po zainstalowaniu wersji 64 bitowej to wyskoczyło pełno błędów undefined reference to(...)pomimo tego, że zainstalowałem ją w taki sam sposób jak 32 bitowa wersje. Dziwne w tym wszystkim jest to, że chyba instalacja i konfiguracja obydwu wersji sfml powinna przebiegać tak samo, ale coś ta wersja 64 bitowa nie kompiluje :(. Proszę o pomoc i z góry dziękuję za odpowiedź. |
|
polkom21 |
» 2013-06-06 23:45:54 A możesz dać ten fragment kodu, który kompilujesz i chcesz uruchomić? Z fusów to my nie wróżymy. |
|
Mrovqa |
» 2013-06-07 06:39:30 Zapewne ściągnąłeś nieodpowiednie paczki albo linkowałeś nieodpowiedni build. Jeżeli korzystasz z CodeBlocksa upewnij się z jakiego GCC korzystasz (wersja) i czy na pewno tym samym został skompilowany SFML. W przypadku Visuala wystarczy tylko popatrzeć na wersję (numerek w nazwie). Gdy już to zrobisz, sprawdź, czy linkujesz wersję z końcówkami -d do wersji Debug i pozostałe do wersji Release. Jeszcze jedno: nie dziw się, że nie możesz zlinkować 64-bitowej biblioteki do 32-bitowej aplikacji. |
|
Franklin Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-06-07 14:51:17 Kod wziąłem z kursu, który jest na tej stronie. #include <SFML/Graphics.hpp> #include <cmath>
int main() { sf::RenderWindow okno( sf::VideoMode( 320, 240 ), "Kurs SFML 2.0 - http://cpp0x.pl" ); sf::Clock stoper; while( okno.isOpen() ) { sf::Event event; while( okno.pollEvent( event ) ) { if( event.type == sf::Event::Closed ) okno.close(); } okno.clear(); sf::CircleShape ksztalt( std::sin( stoper.getElapsedTime().asSeconds() ) * okno.getSize().y / 8 + okno.getSize().y / 4 ); ksztalt.setOrigin( sf::Vector2f( ksztalt.getRadius(), ksztalt.getRadius() ) ); ksztalt.setPosition( okno.getSize().x / 2.0f, okno.getSize().y / 2.0f ); ksztalt.setFillColor( sf::Color::Yellow ); okno.draw( ksztalt ); okno.display(); } return 0; } |
|
Franklin Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-06-07 15:01:39 Mrovqa rzeczy o których napisłeś sprawdziłem kilka razy i wygląda na to, że wszystko by się zgadzało. Dzisiaj wieczorem spróbuje w Visualu, może tam się otworzy. |
|
DejaVu |
» 2013-06-10 16:33:46 Normalnie dzisiaj w nocy sprawdzę jak się sprawy mają dla Code::Blocks v.12 bo za dużo tych tematów się ostatnio pojawia 'że coś nie działa'. |
|
DejaVu |
» 2013-06-10 22:26:33 |
|
Franklin Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-06-12 18:05:58 Zainstalowałem na visualu i odrazu śmiga :D
|
|
« 1 » |