Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

zadanie z poradnika c++

Ostatnio zmodyfikowano 2013-06-24 22:55
Autor Wiadomość
pekfos
» 2013-06-24 22:20:40
Nie zrzucaj winy na kurs. Żaden kurs nie nauczy Cię myślenia, ma tylko przedstawić narzędzie.
Jak to zapisać? Bardzo prosto:
C/C++
i1 = i2 = rand() % 3; // początkowo oba takie same

while( i1 == i2 )
     i2 = rand() % 3; //potem losowanie drugiego, by był inny

cout << t[ i1 ] << " " << t[ i2 ];
W ten sposób nie wiążesz losowania z danymi w tablicy i nie ma problemu, gdy user poda takie same liczby.
P-86114
obi2exe
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-06-24 22:20:47
Jeżeli indeks tablicy w pętli będzie zmienną, której przypisze losowanie z przedziału 3 liczb zaczynając od 0, będzi działało?
P-86115
obi2exe
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-06-24 22:24:59
Nie jestem taki niedorozwinięty jak sobie teraz pomyślałeś. Kurs nie jest dla mnie wyczerpujący. Niby skąd miałem wiedzieć, że moje rozumowanie jest błędne, skoro nie znałem nawet obszaru w którym rozwiązanie ma prawo zaistnieć.
Masz rację mogłem sprawdzić więcej możliwości rozwiązań, ale to zaledwie mój nasty program i nawet nie połowa kursu.
Robię przerwę do jutra.  Pozdrawiam i dziękuję.
P-86117
obi2exe
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-06-24 22:55:02
Poprawny kod wygląda tak, może komuś się przyda:
C/C++
#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>
using namespace std;

int main()
{
    int a, b, c, losowanie1, losowanie2;
    cout << "Wybierz pierwsza liczbe:" << endl;
    cin >> a;
    cout << "Wybierz druga liczbe:" << endl;
    cin >> b;
    cout << "Wybierz trzecia liczbe:" << endl;
    cin >> c;
   
   
    int tablica[ 3 ];
    tablica[ 0 ] = a;
    tablica[ 1 ] = b;
    tablica[ 2 ] = c;
    srand( time( NULL ) );
   
    do
    {
        losowanie1 =( rand() % 3 ) + 0;
        losowanie2 =( rand() % 3 ) + 0;
       
       
    } while( losowanie1 == losowanie2 );
   
    cout << "Wylosowane liczby to: " << tablica[ losowanie1 ] << " " << tablica[ losowanie2 ];
   
   
    return 0;
}
P-86118
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2