rozdział 15 zadanie domowe
Ostatnio zmodyfikowano 2013-07-05 12:14
daniel.koder Temat założony przez niniejszego użytkownika |
rozdział 15 zadanie domowe » 2013-07-05 11:39:48 Napisz program, który wczyta liczbę, a następnie wypisze ją na ekranie. Zabezpiecz przed wczytaniem nieprawidłowej liczby. Wykorzystaj do tego celu wiedzę z jednego z poprzednich rozdziałów. Sposób działania programu: 1. Podaj liczbę 2. Jeżeli błąd, wróć do kroku 1. 3. Wypisz liczbę, która została podana. #include <iostream> using namespace std;
int main() { int a; int licznik = 1; int numb; do { cout << "Podaj liczbę" << endl; cin >> a; if( a ==!numb ) { licznik--; }; cout << a << endl; licznik++; } while( 0 ); return 0; }
Proszę o naprawę mojego toku rozumowania i jakąś wskazówkę, nie wiem gdzie jest błąd. @edit: nie wiem w jaki sposób wstawić kod tak aby był bardziej czytelny, z góry przepraszam. |
|
jsc |
» 2013-07-05 11:41:53 Gdzie sprawdzasz poprawność wczytania danych? |
|
daniel.koder Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-07-05 11:44:20 miałem nadzieje że w tej formie też sie to uda
if ( a==!numb ) |
|
pekfos |
» 2013-07-05 11:46:45 |
|
daniel.koder Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-07-05 11:54:57 using namespace std; int main() { int a; bool test; cout << "Podaj liczbę " << endl; cin >> a; cout << cin.good() << endl; cout << cin.fail() << endl; cout << a; return 0; }
nie wiem w jaki sposób zrobić powrót "na górę" w razie błędne wprowadzonych danych, w jaki sposób należy skonstruować pętle? |
|
jsc |
» 2013-07-05 12:02:12 Tam, gdzie miałeś while( 0 ); wpisz while( cin.fail() ); |
|
daniel.koder Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-07-05 12:07:38 using namespace std;
int main() { do { int a; bool test; cout << "Podaj liczbę " << endl; cin >> a; cout << cin.good() << endl; cout << cin.fail() << endl; cout << a; } while( cin.fail() ); return 0; }
podczas gdy wpisuje cyfrę program się konczy natomiast gdy testuję z literką pętla trwa i trwa |
|
jsc |
» 2013-07-05 12:10:59 Masz cout << a; w złym miejscu. Przyjrzyj się oczekiwanemu sposobowi działania programu. |
|
« 1 » 2 |