[Allegro 5] Odblokowywanie bitmapy - al_unlock_bitmap
Ostatnio zmodyfikowano 2013-07-15 15:35
Forczek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro 5] Odblokowywanie bitmapy - al_unlock_bitmap » 2013-07-15 14:21:51 Siemka, mam pytanie. Dam najpierw kawałek kodu: bool colision( ALLEGRO_BITMAP * sprite, ALLEGRO_BITMAP * postac, int pozycja_x, int pozycja_y ) { int x, y; bool czy_wykrylo = false; unsigned char r, g, b; al_lock_bitmap( sprite, ALLEGRO_LOCK_READONLY, al_get_bitmap_format( sprite ) ); for( x = pozycja_x; x <= pozycja_x + al_get_bitmap_width( postac ); x++ ) { for( y = pozycja_y; y <= pozycja_y + al_get_bitmap_height( postac ); y++ ) { al_unmap_rgb( al_get_pixel( sprite, x, y ), & r, & g, & b ); if( r == 0 && g == 0 && b == 0 ) { czy_wykrylo = true; } } if( czy_wykrylo ) break; } al_unlock_bitmap( sprite ); if( czy_wykrylo ) { czy_wykrylo = false; return true; } else { return false; } }
Czy zawszę muszę używać al_unlock_bitmap( sprite ); Bo w mojej grze zwalnia on i to dosyć w dużym stopniu tempo gry. Czy też mogę używać tego tylko wtedy gdy chcę wykonać jakąś operacje na bitmapie itp. |
|
pekfos |
» 2013-07-15 14:25:26 Zawsze jak używasz al_lock_bitmap(). |
|
Forczek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-07-15 14:33:55 A co by się stało gdybym tego nie robił? |
|
DejaVu |
» 2013-07-15 15:35:55 |
|
« 1 » |