Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML 2.0] Po zmianie wersji Code::Blocks program przestał działać

Ostatnio zmodyfikowano 2013-08-03 00:22
Autor Wiadomość
Berux
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML 2.0] Po zmianie wersji Code::Blocks program przestał działać
» 2013-08-02 22:05:40
Witam. Jak dotąd wszystko było dobrze, wszystko uruchamiało się prawidłowo. Dopiero kilka godzin temu gra pisana prze ze mnie po ponownej kompilacji (chyba nawet bez zmian w programie) przestała działać, a ja dostałem komunikat: "Program SnakeMultiplayer.exe przestał działać" ;(.
Chciałem "wydebugować" problem przez wstawianie komentarzy. Powstawiałem komentarze gdzie się tylko dało, a moja gra wygląda teraz tak:
plik main.cpp
C/C++
#include "deklaracje.hpp"
#include <iostream>
#include <cstdlib>

int main()
{
    sf::RenderWindow window( sf::VideoMode( 800, 600, 32 ), "Snake Multiplayer v.0.1", sf::Style::Fullscreen );
   
    while( window.isOpen() )
    {
        sf::Event event;
        while( window.pollEvent( event ) )
        {
        }
        window.display();
    }
}
plik deklaracje.hpp
C/C++
#include <SFML/Graphics.hpp>

#ifndef compilation
#define compilation

#endif
plik deklaracje.cpp
C/C++
#include "deklaracje.hpp"

Problem jednak nadal występuje. Aplikacje piszę w SFML'u.

PS Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale przeniosłem się z Code::Blocks 10.05, na najnowszą wersję i właśnie po skompilowaniu programu w niej to się stało. Teraz kompiluję programy w starej wersji, ale nic to nie daje :(.

Z góry dzięki za pomoc :).
P-89323
DejaVu
» 2013-08-02 22:27:21
Biblioteki do C::B 10 są inne niż do C::B 8 (inna wersja MinGW). Poza tym masz wystarczająco dużo postów aby wiedzieć jak należy nazywać tematy.
P-89325
Berux
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-08-02 22:40:20
Biblioteki do C::B 10 są inne niż do C::B 8
Przeniosłem się z C::B 10.05, na wersję nowszą: C::B 12.11 :D. Po kompilacji w C::B 10.05 i C::B 12.11 efekt jest taki sam :(.

/edit:
Nazwę tematu zmieniłem, mam nadzieję, że już lepiej :D.

/edit:
Dodam, że utworzenie nowego projektu też nic nie dało. :(
P-89327
MrPoxipol
» 2013-08-02 22:56:36
Którą paczkę pobrałeś? (Musisz pobrać SJLJ).

Tworzysz pusty projekt, czy z szablonu?

Jaką masz kolejność linkowanych bibliotek, ma być:
  • sfml-graphics
  • <--tutaj dodatkowe biblioteki sfml (audio, network..)
  • sfml-window
  • sfml-system
P-89328
Berux
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-08-02 23:01:30
Chodzi ci o C::B 12.11 - pobrałem plik o nazwie: "codeblocks-12.11mingw-setup.exe" z tej strony: http://www.codeblocks.org​/downloads/binaries?

/edit:
Projekt tworzę pusty, linkowane biblioteki dodaję w takiej kolejności:
sfml-graphics,
sfml-window,
sfml-system,
sfml-audio,
sfml-main,
sfml-network.

P-89329
MrPoxipol
» 2013-08-02 23:03:58
Co do tego C::B 8 :D innego zazwyczaj się już nie używa niż 10 i 12 :).. (toż to takie stare :P)

Nie instalowałeś ostatnio jakiegoś 'syfu' na Windzie?

Możesz jeszcze spróbować skompilować, nie robiąc projektu. Skompilować z konsoli.
P-89330
Berux
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-08-02 23:09:34
@up
Nie pamiętam, żebym ostatnio coś instalował oprócz C::B 12. Mógłbyś mi napisać jak to skompilować z poziomu konsoli, bo trochę zielony jestem :D?

/edit:
A może zadziała jak usunę C::B 12 :D. Co o tym sądzicie? :P
P-89331
MrPoxipol
» 2013-08-02 23:21:09
Jeśli wszystko masz w jednym pliku, to zrób tak:
1.Odpalasz konsolę. Win + R -> cmd
2.Przechodzisz do katalogu z binarką g++, czyli
cd NajlepiejPelnaSciezkaDoKataloguZMinGWiBin
 np.
cd C:\Program Files\CodeBlocks12\MinGW\bin
3.wpisujesz:
g++ -oapp main.cpp -Isciezka-do-folderu-include-sfml -Lsciezka-do-folderu-lib-sfml -lsfml-graphics -lsfml-window -lsfml-system
Dla pliku źródłowego o nazwie 'main.cpp'.

/edit:
@up
Z tego co wiem, Code::Blocks domyślnie nie usuwa swoich ustawień po deinstalacji (miałem np. jakieś głupoty powpisywane w ustawieniach, ofc z mojej winy :D)
P-89332
« 1 » 2 3
  Strona 1 z 3 Następna strona