Berux Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 2.0] Po zmianie wersji Code::Blocks program przestał działać » 2013-08-02 22:05:40 Witam. Jak dotąd wszystko było dobrze, wszystko uruchamiało się prawidłowo. Dopiero kilka godzin temu gra pisana prze ze mnie po ponownej kompilacji (chyba nawet bez zmian w programie) przestała działać, a ja dostałem komunikat: "Program SnakeMultiplayer.exe przestał działać" ;(. Chciałem "wydebugować" problem przez wstawianie komentarzy. Powstawiałem komentarze gdzie się tylko dało, a moja gra wygląda teraz tak: plik main.cpp#include "deklaracje.hpp" #include <iostream> #include <cstdlib>
int main() { sf::RenderWindow window( sf::VideoMode( 800, 600, 32 ), "Snake Multiplayer v.0.1", sf::Style::Fullscreen ); while( window.isOpen() ) { sf::Event event; while( window.pollEvent( event ) ) { } window.display(); } }
plik deklaracje.hpp#include <SFML/Graphics.hpp>
#ifndef compilation #define compilation
#endif
plik deklaracje.cpp#include "deklaracje.hpp"
Problem jednak nadal występuje. Aplikacje piszę w SFML'u. PS Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale przeniosłem się z Code::Blocks 10.05, na najnowszą wersję i właśnie po skompilowaniu programu w niej to się stało. Teraz kompiluję programy w starej wersji, ale nic to nie daje :(. Z góry dzięki za pomoc :). |
|
DejaVu |
» 2013-08-02 22:27:21 Biblioteki do C::B 10 są inne niż do C::B 8 (inna wersja MinGW). Poza tym masz wystarczająco dużo postów aby wiedzieć jak należy nazywać tematy. |
|
Berux Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-02 22:40:20 Biblioteki do C::B 10 są inne niż do C::B 8 |
Przeniosłem się z C::B 10.05, na wersję nowszą: C::B 12.11 :D. Po kompilacji w C::B 10.05 i C::B 12.11 efekt jest taki sam :(. /edit: Nazwę tematu zmieniłem, mam nadzieję, że już lepiej :D. /edit: Dodam, że utworzenie nowego projektu też nic nie dało. :( |
|
MrPoxipol |
» 2013-08-02 22:56:36 Którą paczkę pobrałeś? (Musisz pobrać SJLJ). Tworzysz pusty projekt, czy z szablonu? Jaką masz kolejność linkowanych bibliotek, ma być: |
|
Berux Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-02 23:01:30 Chodzi ci o C::B 12.11 - pobrałem plik o nazwie: "codeblocks-12.11mingw-setup.exe" z tej strony: http://www.codeblocks.org/downloads/binaries? /edit: Projekt tworzę pusty, linkowane biblioteki dodaję w takiej kolejności: sfml-graphics, sfml-window, sfml-system, sfml-audio, sfml-main, sfml-network. |
|
MrPoxipol |
» 2013-08-02 23:03:58 Co do tego C::B 8 :D innego zazwyczaj się już nie używa niż 10 i 12 :).. (toż to takie stare :P)
Nie instalowałeś ostatnio jakiegoś 'syfu' na Windzie?
Możesz jeszcze spróbować skompilować, nie robiąc projektu. Skompilować z konsoli. |
|
Berux Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-02 23:09:34 @up Nie pamiętam, żebym ostatnio coś instalował oprócz C::B 12. Mógłbyś mi napisać jak to skompilować z poziomu konsoli, bo trochę zielony jestem :D?
/edit: A może zadziała jak usunę C::B 12 :D. Co o tym sądzicie? :P |
|
MrPoxipol |
» 2013-08-02 23:21:09 Jeśli wszystko masz w jednym pliku, to zrób tak: 1.Odpalasz konsolę. Win + R -> cmd 2.Przechodzisz do katalogu z binarką g++, czyli cd NajlepiejPelnaSciezkaDoKataloguZMinGWiBin np. cd C:\Program Files\CodeBlocks12\MinGW\bin 3.wpisujesz: g++ -oapp main.cpp -Isciezka-do-folderu-include-sfml -Lsciezka-do-folderu-lib-sfml -lsfml-graphics -lsfml-window -lsfml-system Dla pliku źródłowego o nazwie 'main.cpp'. /edit: @upZ tego co wiem, Code::Blocks domyślnie nie usuwa swoich ustawień po deinstalacji (miałem np. jakieś głupoty powpisywane w ustawieniach, ofc z mojej winy :D) |
|
« 1 » 2 3 |