[SFML 2.0] Wyświetlanie tekstu
Ostatnio zmodyfikowano 2013-08-06 14:30
tomasz Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 2.0] Wyświetlanie tekstu » 2013-08-05 14:58:00 Witam, ostatnio zacząłem próbować wyświetlić tekst, ale niestety nie wychodzi mi to. Mój kod wygląda następująco: sf::Font Font; Font.loadFromFile( "arial.ttf" );
sf::Text tekst( "NIC", Font, 50 ); tekst.setPosition( 10, 10 ); tekst.setColor( sf::Color::Red ); okno.draw( tekst );
Niestety nic się nie wyświetla. Zastanawiam się czy czcionka załadowana jest poprawnie. Próbowałem wkleić także bezpośredni link do czcionek w windowsie, ale nic do nie dało. Na forum znalazłem taki kod: sf::Text tekst( "tekst", sf::Font::getDefaultFont(), 14 ); oknoAplikacji.draw( tekst );
w tym przypadku dodatkowo kompilator nie rozumie I tu pojawia się pytanie. Ponieważ czytając dokumentacje wyczytałem, że konieczne jest dołączenie #include <Text.hpp>, jednak gdy to zrobię kompilator nie może odczytać źródła pliku text.hpp. |
|
MordiJC |
» 2013-08-05 17:27:39 W SFML 2.0 nie ma takiej metody jak getDefaultFont(); Polecam sprawdzać metody na: http://www.sfml-dev.org/documentation/2.0/index.php |
|
MrPoxipol |
» 2013-08-05 18:32:51 |
|
hincu |
» 2013-08-05 19:24:07 brakuje tekst.setFont( Font ); |
|
tomasz Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-05 22:08:22 A czy zamiast pisać: nie jest on dołączany w linijce: sf::Text tekst( "NIC", Font, 50 )
Zrobiłem test i jak się okazało Font.loadFromFile( "arial.ttf" );
nie wczytuje czcionki. Tak więc czy ktoś wie czemu tego nie robi? |
|
MrPoxipol |
» 2013-08-05 22:17:53 Po prostu program nie widzi pliku czcionki, jeśli uruchamiasz z poziomu C::B to sprawdź, czy czcionka jest w katalogu roboczym aplikacji. |
|
tomasz Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-05 22:25:30 Plik czcionki (skopiowany z katalogi Windows) znajduje się w folderze tam gdzie jest plik .exe mojego programu. "jeśli uruchamiasz z poziomu C::B" tego niestety nie rozumiem. |
|
MrPoxipol |
» 2013-08-05 23:07:19 Najlepiej skopiuj plik wynikowy (.exe) do jakiegoś katalogu. Do tego samego katalogu dodaj obok programu plik z czcionką i sprawdź czy działa. |
|
« 1 » 2 |