[SFML] Błąd z wyświetleniem sprite'a
Ostatnio zmodyfikowano 2013-08-06 14:53
bbcodepl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML] Błąd z wyświetleniem sprite'a » 2013-08-06 14:11:20 Witam ponownie. Mam problem z wyświetleniem sprite'a i możliwe, że nie tylko. Chciałem coś przetestować, a przy wpisaniu zmiennej typu 'Sprite': #include <SFML/Graphics.hpp>
using namespace sf;
RenderWindow oknoAplikacji; Sprite spr;
int main() { oknoAplikacji.Create( VideoMode( 800, 600, 32 ), "Program" ); while( oknoAplikacji.IsOpened() ) { Event zdarzenieAplikacji; while( oknoAplikacji.GetEvent( zdarzenieAplikacji ) ) { if( zdarzenieAplikacji.Type == Event::Closed ) oknoAplikacji.Close(); } oknoAplikacji.Display(); } }
Pojawiają mi się błędy z kompilatora, a dokładniej 25 błędów.
-------------- Build: Release in HUDsystem ---------------
Compiling: main.cpp Linking console executable: bin\Release\HUDsystem.exe F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Sprite.o):Sprite.cpp:(.text+0x410): multiple definition of `sf::Sprite::Sprite()' F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics.a(d000127.o):(.text+0x0): first defined here F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Drawable.o):Drawable.cpp:(.text+0x1b0): multiple definition of `sf::Drawable::~Drawable()' F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics.a(d000162.o):(.text+0x0): first defined here F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Sprite.o):Sprite.cpp:(.text+0x941): undefined reference to `_Unwind_Resume' F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Sprite.o):Sprite.cpp:(.text+0x9fd): undefined reference to `_Unwind_Resume' F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Sprite.o):Sprite.cpp:(.text$_ZN2sf6SpriteD1Ev[sf::Sprite::~Sprite()]+0x155): undefined reference to `_Unwind_Resume' F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Sprite.o):Sprite.cpp:(.text$_ZN2sf6SpriteD0Ev[sf::Sprite::~Sprite()]+0x15d): undefined reference to `_Unwind_Resume' F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Sprite.o):Sprite.cpp:(.eh_frame+0x12): undefined reference to `__gxx_personality_v0' F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0x1f7): undefined reference to `_Unwind_Resume' F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0x39a): undefined reference to `_Unwind_Resume' F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0x3fe): undefined reference to `_Unwind_Resume' F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0x722): undefined reference to `_Unwind_Resume' F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0xb5e): undefined reference to `_Unwind_Resume' F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0xc1c): more undefined references to `_Unwind_Resume' follow F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.eh_frame+0x12): undefined reference to `__gxx_personality_v0' F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Drawable.o):Drawable.cpp:(.eh_frame+0x11): undefined reference to `__gxx_personality_v0' F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.text+0x7cf): undefined reference to `_Unwind_Resume' F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.text+0x7d7): undefined reference to `_Unwind_Resume' F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.text+0xb1f): undefined reference to `_Unwind_Resume' F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.text+0xb35): undefined reference to `_Unwind_Resume' F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.text+0xec8): undefined reference to `_Unwind_Resume' F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.text+0xee5): more undefined references to `_Unwind_Resume' follow F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.eh_frame+0x12): undefined reference to `__gxx_personality_v0' F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(GraphicsContext.o):GraphicsContext.cpp:(.eh_frame+0x11): undefined reference to `__gxx_personality_v0' collect2: ld returned 1 exit status Process terminated with status 1 (0 minutes, 1 seconds) 25 errors, 0 warnings
Wcześniej ładnie wszystko śmigało i tak nagle przestało działać? Z tego co widać są jakieś błędy z biblioteką. Wszystko mam wgrane, ścieżki też sprawdzałem, więc o co chodzi? Postara się ktoś pomóc? Dzięki. |
|
domin568 |
» 2013-08-06 14:18:07 Powiedz jak skonfigurowałeś foldery include , bin i lib w swoim kompilatorze , oraz z jakiego trybu kompilacji korzystasz (Debug cze Release ? ) |
|
MrPoxipol |
» 2013-08-06 14:28:07 Z tego co widzę nie zlinkowałeś odpowiednich bibliotek. |
|
bbcodepl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-06 14:30:44 Używam trybu kompilacji release (na debug dzieje się to samo)
A kompilator skonfigurowałem w standardowy sposób pod Code::Blocks: W Linker Settings dodałem pliki z folderu lib o rozszerzeniu .a, w Search Directories/Compile dodałem ścieżke do folderu include, w Search Directories/Linker dodałem ścieżke do lib, i jeszcze w Linker Settings pod #defines wpisałem SFML_STATIC
korzystałem z poradnika na oficjalnej stronie SFML i na tym forum
EDIT: dodam jeszcze, że obok pliku .exe dodaje wszystkie .dll co należy |
|
MrPoxipol |
» 2013-08-06 14:34:51 Jeśli linkujesz statycznie SFML musisz dodać "-s" w nazwach bibliotek. Spróbuj zrobić to wg tutoriala w tym serwisie. Swoją drogą czemu nie SFML 2.1? |
|
bbcodepl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-06 14:36:34 Tak wyszło. Poczatkowo sfml 2, 2.1 mi nie dzialaly, a 1.6 mi sie udalo skonfigurowac. |
|
bbcodepl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-06 14:53:05 Nadal to samo
EDIT: Dobra udało się. Dzięki :) |
|
« 1 » |