Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML] Błąd z wyświetleniem sprite'a

Ostatnio zmodyfikowano 2013-08-06 14:53
Autor Wiadomość
bbcodepl
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML] Błąd z wyświetleniem sprite'a
» 2013-08-06 14:11:20
Witam ponownie. Mam problem z wyświetleniem sprite'a i możliwe, że nie tylko.
Chciałem coś przetestować, a przy wpisaniu zmiennej typu 'Sprite':
C/C++
#include <SFML/Graphics.hpp>

using namespace sf;

RenderWindow oknoAplikacji;
Sprite spr;

int main()
{
    oknoAplikacji.Create( VideoMode( 800, 600, 32 ), "Program" );
   
    while( oknoAplikacji.IsOpened() )
    {
        Event zdarzenieAplikacji;
        while( oknoAplikacji.GetEvent( zdarzenieAplikacji ) )
        {
            if( zdarzenieAplikacji.Type == Event::Closed )
                 oknoAplikacji.Close();
           
        }
        oknoAplikacji.Display();
    }
}

Pojawiają mi się błędy z kompilatora, a dokładniej 25 błędów.


-------------- Build: Release in HUDsystem ---------------

Compiling: main.cpp
Linking console executable: bin\Release\HUDsystem.exe
F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Sprite.o):Sprite.cpp:(.text+0x410): multiple definition of `sf::Sprite::Sprite()'
F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics.a(d000127.o):(.text+0x0): first defined here
F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Drawable.o):Drawable.cpp:(.text+0x1b0): multiple definition of `sf::Drawable::~Drawable()'
F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics.a(d000162.o):(.text+0x0): first defined here
F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Sprite.o):Sprite.cpp:(.text+0x941): undefined reference to `_Unwind_Resume'
F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Sprite.o):Sprite.cpp:(.text+0x9fd): undefined reference to `_Unwind_Resume'
F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Sprite.o):Sprite.cpp:(.text$_ZN2sf6SpriteD1Ev[sf::Sprite::~Sprite()]+0x155): undefined reference to `_Unwind_Resume'
F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Sprite.o):Sprite.cpp:(.text$_ZN2sf6SpriteD0Ev[sf::Sprite::~Sprite()]+0x15d): undefined reference to `_Unwind_Resume'
F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Sprite.o):Sprite.cpp:(.eh_frame+0x12): undefined reference to `__gxx_personality_v0'
F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0x1f7): undefined reference to `_Unwind_Resume'
F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0x39a): undefined reference to `_Unwind_Resume'
F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0x3fe): undefined reference to `_Unwind_Resume'
F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0x722): undefined reference to `_Unwind_Resume'
F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0xb5e): undefined reference to `_Unwind_Resume'
F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0xc1c): more undefined references to `_Unwind_Resume' follow
F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.eh_frame+0x12): undefined reference to `__gxx_personality_v0'
F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(Drawable.o):Drawable.cpp:(.eh_frame+0x11): undefined reference to `__gxx_personality_v0'
F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.text+0x7cf): undefined reference to `_Unwind_Resume'
F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.text+0x7d7): undefined reference to `_Unwind_Resume'
F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.text+0xb1f): undefined reference to `_Unwind_Resume'
F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.text+0xb35): undefined reference to `_Unwind_Resume'
F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.text+0xec8): undefined reference to `_Unwind_Resume'
F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.text+0xee5): more undefined references to `_Unwind_Resume' follow
F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.eh_frame+0x12): undefined reference to `__gxx_personality_v0'
F:\Inne\Programowanie\SFML\lib\libsfml-graphics-s.a(GraphicsContext.o):GraphicsContext.cpp:(.eh_frame+0x11): undefined reference to `__gxx_personality_v0'
collect2: ld returned 1 exit status
Process terminated with status 1 (0 minutes, 1 seconds)
25 errors, 0 warnings
 
Wcześniej ładnie wszystko śmigało i tak nagle przestało działać?
Z tego co widać są jakieś błędy z biblioteką. Wszystko mam wgrane, ścieżki też sprawdzałem, więc o co chodzi? Postara się ktoś pomóc? Dzięki.
P-89592
domin568
» 2013-08-06 14:18:07
Powiedz jak skonfigurowałeś foldery include , bin i lib w swoim kompilatorze , oraz z jakiego trybu kompilacji korzystasz (Debug cze Release ? )
P-89593
MrPoxipol
» 2013-08-06 14:28:07
Z tego co widzę nie zlinkowałeś odpowiednich bibliotek.
P-89598
bbcodepl
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-08-06 14:30:44
Używam trybu kompilacji release (na debug dzieje się to samo)

A kompilator skonfigurowałem w standardowy sposób pod Code::Blocks:
W Linker Settings dodałem pliki z folderu lib o rozszerzeniu .a,
w Search Directories/Compile dodałem ścieżke do folderu include,
w Search Directories/Linker dodałem ścieżke do lib, i jeszcze
w Linker Settings pod #defines wpisałem SFML_STATIC

korzystałem z poradnika na oficjalnej stronie SFML i na tym forum

EDIT: dodam jeszcze, że obok pliku .exe dodaje wszystkie .dll co należy
P-89600
MrPoxipol
» 2013-08-06 14:34:51
Jeśli linkujesz statycznie SFML musisz dodać "-s" w nazwach bibliotek. Spróbuj zrobić to wg tutoriala w tym serwisie. Swoją drogą czemu nie SFML 2.1?
P-89602
bbcodepl
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-08-06 14:36:34
Tak wyszło. Poczatkowo sfml 2, 2.1 mi nie dzialaly, a 1.6 mi sie udalo skonfigurowac.
P-89603
bbcodepl
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-08-06 14:53:05
Nadal to samo

EDIT: Dobra udało się. Dzięki :)
P-89605
« 1 »
  Strona 1 z 1