Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[allegro] obliczanie kąta do funkcji rotate_sprite

Ostatnio zmodyfikowano 2013-08-07 19:08
Autor Wiadomość
Tymianek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[allegro] obliczanie kąta do funkcji rotate_sprite
» 2013-08-07 16:09:01
Funkcja rotate_sprite obraca obrazek w kącie od 0 do 255.
Chciałbym ustawić obrazek(np. strzałkę czy karabin) aby ustawiony był w stronę innego obrazka(celu).
Proszę, abyście powiedzieli mi jak wyliczyć taki kąt na poniższym przypadku, a napisałbym sobie funkcję potrzebną do mojej gry.
Dana jest:
pozycja strzałki: x1=0, y1=0
pozycja celu: x2=150, y2=250
początkowe odchylenie od pionu: 0
A potrzebny jest kąt o jaki trzeba obrócić strzałkę, aby była "wycelowana".
Sorki, że to trochę wygląda jak zadanie matematyczne, ale cóż, już takie mam zboczenie.
P-89694
pekfos
» 2013-08-07 16:13:46
atan2().
P-89695
Tymianek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-08-07 19:08:02
Dzięki. Działa :)
P-89705
« 1 »
  Strona 1 z 1