[allegro] obliczanie kąta do funkcji rotate_sprite
Ostatnio zmodyfikowano 2013-08-07 19:08
Tymianek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[allegro] obliczanie kąta do funkcji rotate_sprite » 2013-08-07 16:09:01 Funkcja rotate_sprite obraca obrazek w kącie od 0 do 255. Chciałbym ustawić obrazek(np. strzałkę czy karabin) aby ustawiony był w stronę innego obrazka(celu). Proszę, abyście powiedzieli mi jak wyliczyć taki kąt na poniższym przypadku, a napisałbym sobie funkcję potrzebną do mojej gry. Dana jest: pozycja strzałki: x1=0, y1=0 pozycja celu: x2=150, y2=250 początkowe odchylenie od pionu: 0 A potrzebny jest kąt o jaki trzeba obrócić strzałkę, aby była "wycelowana". Sorki, że to trochę wygląda jak zadanie matematyczne, ale cóż, już takie mam zboczenie.
|
|
pekfos |
» 2013-08-07 16:13:46 atan2(). |
|
Tymianek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-07 19:08:02 Dzięki. Działa :) |
|
« 1 » |