Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SQL, C++] Używanie baz danych do highscores

Ostatnio zmodyfikowano 2013-08-10 21:42
Autor Wiadomość
ridic14
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SQL, C++] Używanie baz danych do highscores
» 2013-08-09 18:47:08
Dokładniej chodzi o bazę danych MySQL. Chciałem zrobić coś typu "Highscore online", więc poszperałem trochę i dowiedziałem się że:
jeden z modułów SFML a mianowicie Network posiada proste narzędzia które mogą w tym pomóc. Ale do tego potrzebna jest baza danych(założyłem takową na darmowym serwisie), jest też potrzebna znajomość php (trzeba napisać coś co będzie zmieniać highscore i wywołać to przy pomocy sfml). Więc kurs php znalazłem(php jest w sumie dość proste). Mam bazę(MySQL). Teraz jest takie pytanie...
Czy za pomocą SFML mogę zmienić dane w takiej bazie (SFML Network HTTP) bo mam link do tej bazy, ale ona posiada login i hasło, a klasa sf::Http nie posiada nic co ma się do logowania.
P-89832
xevuel
» 2013-08-09 19:00:59
HTTP to nie MySQL... Sam mówisz, że potrzebna Ci znajomość PHP. Więc zrób stronę, która otrzymawszy dane od SFMLa przez żądanie POST, odpowiednio zmodyfikuje bazę.
P-89834
ridic14
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-08-09 19:11:47
Myślę że chyba się za szybko nie połapię jak i co ogarnąć przy pomocy strony itd (mimo iż php jest proste)... Tak czy siak chyba jestem za skorzystaniem z biblioteki dla zarządzania bazy danych przez C++ (http://soci.sourceforge.net/)...
P-89837
xevuel
» 2013-08-09 19:20:42
Nie bez powodu nawet na stronie SFMLa mówią o wykorzystaniu PHP. Zabezpieczenie bazy danych przed niewłaściwymi żądaniami przy kodzie, który bądź co bądź każdy może podejrzeć - tego nie przeskoczysz w C++, a w PHP już tak - bez odpowiedniego poziomu uprawnień jest niemożliwe.

Temat ten był wałkowany już kilkukrotnie na forum. Poszukaj.

Myślę że chyba się za szybko nie połapię jak i co ogarnąć przy pomocy strony itd (mimo iż php jest proste)...
Prawdopodobnie znacznie krócej niż instalacja dodatkowych bibliotek, a na dodatek byłoby to rozwiązanie po prostu... lepsze. W internecie pełno też gotowców do tego celu.
P-89838
ridic14
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-08-09 19:57:38
Faktycznie jednak to z SFML jest łatwiejsze... Tak poza tym to... Najpierw muszę stworzyć stronę... potem sktypt *.php i wrzucić na stronę (przez FTP czyli np. za pomocą FileZilla ?)... potem z poziomu c++ i sfml uruchomić daną funkcję ? (sorry że pytam ale ciężko troszkę z szukaniem gotowców u mnie[staram się ale niestety not found])
P-89842
xevuel
» 2013-08-09 20:17:27
przez FTP czyli np. za pomocą FileZilla ?
Zależy czy hosting udostępnia FTP.

potem z poziomu c++ i sfml uruchomić daną funkcję ?
przesłać żądanie do pliku *.php. Poczytaj o protokole HTTP.
P-89845
MrPoxipol
» 2013-08-09 21:04:00
szukaniem gotowców u mnie[staram się ale niestety not found])
Szukałeś? Oj ;> http://sfml-dev.org/tutorials​/2.0/network-http.php

/edit:
http://wiki.unity3d.com​/index.php​?title=Server_Side_Highscores
Niby juniti, ale art w podobnym temacie.
P-89854
ridic14
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-08-09 21:49:15
Hmm... wygląda na to że mi się udało :DDDD. Teraz tylko ostatnie <[raczej]niezasługujące na nowy temat> pytanie: Mam już 2 skrypty z zapisem i odczytem. Odczyt po prostu wyświetla na STRONIE wyniki. Klasa sf::Http posiada metodę getBody(); która zwraca "ciało" danego skryptu php... Ale zwraca go jako skrypt (więc gdybym chciał odczytać dane to trochę by trzeba było się pomęczyć). No więc pytaniem jest:
Zrobić pokazywanie tego High score w grze czy dać w grze odnośnik do strony na której się wyświetlą HS ?

P.S. Dzięki za pomoc.
P-89860
« 1 » 2 3
  Strona 1 z 3 Następna strona