[Irrlicht] Realistyczny ruch postaci
Ostatnio zmodyfikowano 2013-08-13 13:15
kubek3898 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Irrlicht] Realistyczny ruch postaci » 2013-08-13 09:09:31 Jestem zmuszony napisać jeszcze raz, choć pewnie rozwiązanie mojego problemu jest banalne, to ja nie mogę sobie z nim poradzić. Mianowicie teraz przy poruszaniu moją postacią klawiszami WSAD, model porusza się na sztywno, co wygląda dość dziwnie. Chcę, by ten model przy poruszaniu wyglądał normalnie, to znaczy by poruszał się odpowiednio do komendy. Jest wprawdzie lekcja Movement na oficjalnej stronie Irrlicht, lecz prezentuje postać, która sama się porusza, a ja nie potrafię tego przerobić tak, by robiła to wtedy, gdy nacisnę jeden z klawiszy sterujących. |
|
MrPoxipol |
» 2013-08-13 10:05:07 Musisz odtwarzać odpowiednie animacje. Wpierw animacja poruszenia się z miejsca, a później animacja chodzenia, podczas wykonywania tej czynności, a na samym końcu animacja zatrzymania.
Pooglądaj filmiki z GTA4 lub 5, a nawet San Andreas lub Vice City. Zobacz ile animacji do tego jest potrzebnych. Nie mówię, że musisz zrobić takie zaawansowane efekty jak w najnowszych grach, ale chodzi mi o przypatrzenie się na czym to polega. |
|
megatron |
» 2013-08-13 13:08:33 potrzebujesz animowanej postaci... weź sobie z kursów irrlicht'a albo wymodeluj sam w np. blenderze i dodaj animację. w kodzie wyświetlasz postać jako zwykłego mesh'a IAnimatedMesh * postac = smgr->getMesh( "postac.3ds" ); pos = smgr->addAnimatedMeshSceneNode( postac );
następnie robisz całą klawiszologie... a wykonanie po naciśnięciu danego klawisza wygląda tak pos->setFrameLoop( cage_in, cage_out ); jeśli chcesz żeby postać ruszała nogami a ta animacja jest powiedzmy od klatki 10 do 20 to ustawiasz pos->setFrameLoop( 10, 20 ); tylko musisz pamietać, że potrzebujesz bool'i, żeby animacja nie wariowała ;) |
|
kubek3898 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-13 13:15:43 Właśnie o to mi chodziło. Sprawdzę gdy tylko będę na PC i edytuję post. |
|
« 1 » |