Bajt Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro]Wczytywanie animacji dla żądanego przycisku. » 2013-08-13 15:24:39 Witam Jako że jeszcze nie używałem animacji w allegro nie mam doświadczenia. Przeczytałem rozdział poświęcony animacją i mam problem. Zrobiłem sobie 3 klatki animacji w których ludzik rusza ręką. Mój timer ustawiony jest na 150s. I teraz tutaj pojawia się mój problem: chcę, żeby ta animacja wyświetlała się tylko jeśli przyciśnie się klawisz ALT. Jednak animacja się nie wyświetla. int frame = 0; while( !key[ KEY_ESC ] ) { while( speed > 0 ) { if( key[ KEY_A ] ) P1_x -= 4; else if( key[ KEY_D ] ) P1_x += 4; else if( key[ KEY_W ] ) P1_y -= 4; else if( key[ KEY_S ] ) P1_y += 4; else if( key[ KEY_ALT ] ) { if( frame < 20 ) { draw_sprite( bufor, P1_01h, P1_x, P1_y ); } else if( frame >= 20 && frame < 40 ) { draw_sprite( bufor, P1_01h, P1_x, P1_y ); } else if( frame >= 40 && frame < 60 ) { draw_sprite( bufor, P1_03h, P1_x, P1_y ); } frame++; if( frame == 150 ) frame = 0; } if( P1_x == 0 ) { P1_x += 4; } if( P1_x == P2_x - 40 ) { P1_x -= 4;; } if( key[ KEY_LEFT ] ) P2_x -= 4; else if( key[ KEY_RIGHT ] ) P2_x += 4; else if( key[ KEY_UP ] ) P2_y -= 4; else if( key[ KEY_DOWN ] ) P2_y += 4; if( P2_x == 720 ) { P2_x += 4; } if( P2_x == P1_x - 40 ) { P2_x -= 4; } speed--; } masked_blit( background, bufor, 0, 0, 0, 0, 800, 600 ); masked_blit( P1, bufor, 0, 0, P1_x, P1_y, P1->w, P1->h ); masked_blit( P2, bufor, 0, 0, P2_x, P2_y, P2->w, P2->h ); blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 800, 600 ); } |
|
Bajt Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-13 18:34:03 Czy zna ktoś odpowiedź? |
|
MrPoxipol |
» 2013-08-13 18:36:31 Jakby ktoś z forum znał, to by odpisał, weź nie odświeżaj, bo rozumiem jakbyś jutro to zrobił, ale nie w ten sam dzień co zadałeś pytanie...ewentualnie zadaj pytanie na stackoverflow.com lub na forum allegro (Angielski Wymagany!). Poszukaj sam rozwiązania, posiedź trochę nad kodem. |
|
pekfos |
» 2013-08-13 19:07:41 Nie wyświetla się, bo rysujesz ją pod tłem, zamiast na nim. |
|
Bajt Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-13 19:24:12 To znaczy? Przecież rysuję je na buforze |
|
pekfos |
» 2013-08-13 19:26:18 ..a potem wyświetlasz background, co, przy okazji, pełni rolę czyszczenia ekranu. |
|
Bajt Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-13 19:32:28 Cóż, rysowanie na background też nic nie daje, bo próbowałem w pierwszej kolejności... |
|
pekfos |
» 2013-08-13 19:41:12 A rysowanie P1 nie zasłania tych animacji? |
|
« 1 » 2 3 |