[SFML 2.0] Program się kompiluje, ale nie włącza
Ostatnio zmodyfikowano 2013-08-28 23:38
jedrus55 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-28 00:28:03 Hmm, bez użycia zmiennej path napisałem main.cpp -IC:\SFML-2.0\include\SFML -LC:\SFML-2.0\lib -lsfml-graphics -lsfml-window -lsfml-system. W dodatku znajdowałem się w katalogu z plikiem main.cpp z Project Filem itp. Nie wiem czy robię źle ale to mi tylko otworzyło CodeBlocka z moim kodem programu. @edit Ok, ogarnąłem już zmienną path ale jak dodaję ścieżke do katalogu bin (tam są tylko dllki) to i tak nie rozpoznaje polecenia g++. |
|
RazzorFlame |
» 2013-08-28 09:25:29 Nie wiem czy robię źle ale to mi tylko otworzyło CodeBlocka z moim kodem programu. |
Kiedy piszesz samą nazwe pliku (w dodatku z parametrami wywołania) to otwiera ci się to za pomocą domyślnego edytora (w tym przypadku Code::Blocks). Dlatego dodaj "g++ " na sam początek komendy (włączy kompilator g++ z odpowiednimi parametrami) ale może lepiej jeszcze ogarnij jak używać tych parametrów bo nawet nie podałeś pliku wyjściowego. |
|
DejaVu |
» 2013-08-28 09:39:54 1. Skompiluj i uruchom najpierw jakikolwiek program niezwiązany z SFML.
2. Potem skonfiguruj SFML-a zgodnie z kursem: Kurs SFML 2.0, C++.
3. Jeżeli nadal Ci coś nie będzie działało to znaczy, że coś zrobiłeś źle.
4. Co najmniej 10 osób już było z podobnym problemem jak Twój i wszystkie zarzekały się, że zrobiły wszystko zgodnie z kursem, po czym za n+1 podejściem czytania tego samego tekstu nagle zaczynało wszystko działać.
|
|
DzieckoBezZycia |
» 2013-08-28 10:56:50 |
|
MrPoxipol |
» 2013-08-28 11:06:46 @up dla najnowszego C::B, z którego korzysta autor tematu (ofc z nie zmienianym kompilatorem), poprawną wersją SFML, jest ta pod TDM SJLJ. PS Kurs STC |
|
jedrus55 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-28 14:28:03 Ok a dla pewności jeszcze dwa pytania. 1. Jestem w project build options. Wybieram na początku w drzewku mój_plik, później search directories compiler itp i podaje ścieżki to jak później w drzewku nacisne debug i relase i wejde w search directories to te ścieżki też mają być? 2. Jak dodaje bibliotek w linker settings -> link libraries to mam w add wpisać nazwy ręcznie czy wybrać pliki? Jeśli mam wybrać to nie mam np. pliku sfml-graphics tylko libsfml-graphics.a, libsfml-graphics.a libsfml-graphics-d.a libsfml-graphics-s-d.a libsfml-graphics-s.a |
|
MrPoxipol |
» 2013-08-28 15:08:54 Jeśli zrobisz jak w kursie - wszytko będzie ok. Co do bibliotek to wystarczy, że wpiszesz, zamiast dawać do niej ścieżkę w Code Blocks. |
|
jedrus55 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-28 18:06:08 Ehh no nic dalej ten sam błąd :( tyle razy już to robiłem. Chyba SFML nie jest mi przeznaczony :) |
|
1 « 2 » 3 |