Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML 2.0] Program się kompiluje, ale nie włącza

Ostatnio zmodyfikowano 2013-08-28 23:38
Autor Wiadomość
jedrus55
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-08-28 00:28:03
Hmm, bez użycia zmiennej path napisałem main.cpp -IC:\SFML-2.0\include\SFML -LC:\SFML-2.0\lib -lsfml-graphics -lsfml-window -lsfml-system. W dodatku znajdowałem się w katalogu z plikiem main.cpp z Project Filem itp. Nie wiem czy robię źle ale to mi tylko otworzyło CodeBlocka z moim kodem programu.
@edit Ok, ogarnąłem już zmienną path ale jak dodaję ścieżke do katalogu bin (tam są tylko dllki) to i tak nie rozpoznaje polecenia g++.
P-91089
RazzorFlame
» 2013-08-28 09:25:29
Nie wiem czy robię źle ale to mi tylko otworzyło CodeBlocka z moim kodem programu.
Kiedy piszesz samą nazwe pliku (w dodatku z parametrami wywołania) to otwiera ci się to za pomocą domyślnego edytora (w tym przypadku Code::Blocks). Dlatego dodaj "g++ " na sam początek komendy (włączy kompilator g++ z odpowiednimi parametrami) ale może lepiej jeszcze ogarnij jak używać tych parametrów bo nawet nie podałeś pliku wyjściowego.
P-91097
DejaVu
» 2013-08-28 09:39:54
1. Skompiluj i uruchom najpierw jakikolwiek program niezwiązany z SFML.
2. Potem skonfiguruj SFML-a zgodnie z kursem: » KursyKurs SFML 2.0, C++ kurs.
3. Jeżeli nadal Ci coś nie będzie działało to znaczy, że coś zrobiłeś źle.
4. Co najmniej 10 osób już było z podobnym problemem jak Twój i wszystkie zarzekały się, że zrobiły wszystko zgodnie z kursem, po czym za n+1 podejściem czytania tego samego tekstu nagle zaczynało wszystko działać.
Frazy, które należy wpisać w wyszukiwarkę google:
P-91102
DzieckoBezZycia
» 2013-08-28 10:56:50
To ja polecę coś od siebie ;)

Ściągnij SFML 2.1 stąd:
http://www.sfml-dev.org​/download/sfml/2.1/

GCC 4.7 TDM (SJLJ) - 32 bits

i zainstaluj według tego:
http://www.sfml-dev.org​/tutorials/2.1/start-cb.php


Jeżeli coś nie bd działać zainstaluj

GCC 4.7 MinGW (DW2) - 32 bits

i zrób wszystko jeszcze raz (a właściwie tylko zamień ścieżki do folderu z tym SFML'em)

Powodzenia ;)


EDIT: Dzięki, POPRAWIONE ;)
P-91106
MrPoxipol
» 2013-08-28 11:06:46
@up dla najnowszego C::B, z którego korzysta autor tematu (ofc z nie zmienianym kompilatorem), poprawną wersją SFML, jest ta pod TDM SJLJ.

PS » KursyKurs STC kurs
P-91108
jedrus55
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-08-28 14:28:03
Ok a dla pewności jeszcze dwa pytania.
1. Jestem w project build options. Wybieram na początku w drzewku mój_plik, później search directories compiler itp i podaje ścieżki to jak później w drzewku nacisne debug i relase i wejde w search directories to te ścieżki też mają być?
2. Jak dodaje bibliotek w linker settings -> link libraries to mam w add wpisać nazwy ręcznie czy wybrać pliki? Jeśli mam wybrać to nie mam np. pliku sfml-graphics tylko libsfml-graphics.a, libsfml-graphics.a libsfml-graphics-d.a libsfml-graphics-s-d.a libsfml-graphics-s.a
P-91124
MrPoxipol
» 2013-08-28 15:08:54
Jeśli zrobisz jak w kursie - wszytko będzie ok. Co do bibliotek to wystarczy, że wpiszesz, zamiast dawać do niej ścieżkę w Code Blocks.
P-91126
jedrus55
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-08-28 18:06:08
Ehh no nic dalej ten sam błąd :( tyle razy już to robiłem. Chyba SFML nie jest mi przeznaczony :)
P-91133
1 « 2 » 3
Poprzednia strona Strona 2 z 3 Następna strona