skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
więc » 2009-07-21 15:44:01 pomoże ktoś? |
|
DejaVu |
» 2009-07-21 16:11:52 Wieczorem zerknę - dodaję do oczekujących. |
|
Artair |
» 2009-07-21 16:59:55 Bardzo proste - po prostu funkcję myszka() przenieś do pętli. Cały kod wygląda wtedy tak: #include <allegro.h>
int mx = 0, my = 0, mb = 0;
void myszka() { if( mx != mouse_x || my != mouse_y || mb != mouse_b ) { mx = mouse_x; my = mouse_y; mb = mouse_b; } };
int main() { allegro_init(); install_keyboard(); set_color_depth( 16 ); set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 800, 600, 0, 0 ); clear_to_color( screen, makecol( 128, 128, 128 ) ); install_mouse(); show_mouse( screen ); unscare_mouse(); BITMAP * przycisk1 = NULL; przycisk1 = load_bmp( "BMP/Przycisk1.bmp", default_palette ); if( !przycisk1 ) { set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 ); allegro_message( "Error:Brak Pliku Przycisk1.bmp" ); allegro_exit(); return 0; } blit( przycisk1, screen, 0, 0, 100, 100, przycisk1->w, przycisk1->h ); bool Nprzycisk1 = false; while( !key[ KEY_ESC ] ) { myszka(); if( mx > 100 && mx < 200 && my > 100 && my < 200 && mb == 1 ) { Nprzycisk1 = true; } if( Nprzycisk1 == true ) { allegro_message( "true ;]" ); Nprzycisk1 = false; } } destroy_bitmap( przycisk1 ); allegro_exit(); return 0; } END_OF_MAIN();
U mnie działa. Mam nadzieję, że pomogłem :) |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Dziex » 2009-07-21 17:07:55 Dzieki :] Właśnie o to mi chodziło ;] tak przy okazji to może jednak ktoś ma jakiś przykłady gierek z allegro w dev c++? ;] Będę wdzięczny ;] |
|
steckel |
» 2009-07-21 20:41:45 |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
No oczywiście » 2009-07-21 20:59:38 Oczywiście się podoba ;p Nawet wcześniej go znalazłem ;pp Możesz napisać prostą Fuzyke skakania ala platformówka? :] Takie coś typu mario ;] I jak się tworzy mapy? xD Będę wdzięczny za odpowiedź ;] Skovv |
|
Artair |
» 2009-07-21 21:10:30 Skovv - trochę inwencji twórczej :D Podpowiem Ci, że skok to po prostu zmiana wysokości obiektu, do pewnego poziomu, a później opadanie, aż osiągnie poprzedni poziom - tak wygląda najprostszy skok. A mapa - wiele sposobów, np. zrobienie tablicy z wartościami i w zależności jaką ma wartość, taki będzie element (kafel) - ale można zrobić też inaczej :) |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
A można przykład?? » 2009-07-21 21:14:05 Można przykład? Będę baaaardzo wdzięczny! xD |
|
1 « 2 » 3 |