Tombol Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Obrazek jako bufor » 2009-07-28 20:28:36 Mam problem chce zrobić sobie jako tło gry jakiś tam obrazek ale mam problem z tym że jeżeli obrazek (tło) wrzucę w bufor i reszte klocków czy tam czegoś innego też wrzuce w bufor to wszystko było by dobrze gdyby nie to że bufor trzeba czyścić Czyli albo clear_to_color (a obrazek nie jest cały jednego koloru) albo clear (sam nie wiem czy to się różni) i właśnie nie wiem co z tym zrobić bo jak tam zrobię to to wszystko miga ;/
Może jest jakiś inny rodzaj czyszczenia bufora albo coś ;d ? |
|
pekfos |
» 2009-07-28 20:45:17 bufor jak bufor tyle że najpierw wrzucasz obrazek z pomocniczej BITMAP z obrazkiem i dopiero klocki. blit na screen, czyścisz i od początku. |
|
Tombol Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-07-28 21:05:36 Ale chodzi o to że nie mogę czyścić tego bufora .... bo przecież jak go będę czyścić to obrazek będzie czyszczony i ładowany i tak w kółko i migać będzie ekran |
|
DejaVu |
» 2009-07-28 21:51:47 1. utwórz bufor 2. utwórz bufor z obrazkiem (pętla) 3. czyść bufor 4. kopiuj bufor obrazka do bufora 5. kopiuj bufor na ekran (koniec pętli) |
|
Tombol Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-07-28 22:10:32 No cóż nie licząc tego że zależnie od miejsca w kodzie w którym się coś rysuje na bufor to obiekt albo jest albo nie no to z tym jeszcze bym sobie poradził tylko pozmieniałbym kolejność kodu Ale np jak u mnie lata po ekranie jakaś piłka czy coś to obrzydliwie ta piłka lata 0 płynności ;/ |
|
DejaVu |
» 2009-07-28 22:40:08 Tak się zawsze robi buforowanie, żeby nie mrugało i jakoś wszystkim szybko działa :) musisz coś mieć źle napisane, że wolno działa. No chyba że masz komputer wolniejszy niż 500MHz to już coś może wolniej działa, choć i w to wątpię :) |
|
Tombol Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-07-28 23:37:22 Mam zrobione tak clear( bufor );
blit( tlo, bufor2, 0, 0, tlo_x, tlo_y, tlo->w, tlo->h ); blit( bufor2, bufor, 0, 0, 0, 0, 640, 480 ); rysuje objekty na bufor blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 640, 480 ); to coś w tym jest źle ; d ? i jak się robi żeby kodzik był w takiej ładnej kolorowej rameczce (mówię tutaj o forum) |
|
DejaVu |
» 2009-07-28 23:47:18 Wszystko smaruj do zmiennej bufor. bufor2 jest zbędny. bufor2 ma sens tylko wtedy, gdy jest on wymiarami mniejszy od bufor i np. jest to część grafiki, którą chcesz wyświetlać. [code src="C++"] ... [/code] |
|
« 1 » 2 3 4 |