Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Obrazek jako bufor

Ostatnio zmodyfikowano 2009-07-29 23:17
Autor Wiadomość
Tombol
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Obrazek jako bufor
» 2009-07-28 20:28:36
Mam problem
chce zrobić sobie jako tło gry jakiś tam obrazek ale mam problem z tym że
jeżeli obrazek (tło) wrzucę w bufor i reszte klocków czy tam czegoś innego też wrzuce w bufor to wszystko było by dobrze gdyby nie to że bufor trzeba czyścić
Czyli albo clear_to_color (a obrazek nie jest cały jednego koloru) albo clear (sam nie wiem czy to się różni) i właśnie nie wiem co z tym zrobić bo jak tam zrobię to to wszystko miga ;/

Może jest jakiś inny rodzaj czyszczenia bufora albo coś ;d ?
P-8854
pekfos
» 2009-07-28 20:45:17
bufor jak bufor tyle że najpierw wrzucasz obrazek z pomocniczej BITMAP
z obrazkiem i dopiero klocki. blit na screen, czyścisz i od początku.
P-8858
Tombol
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-07-28 21:05:36
Ale chodzi o to że nie mogę czyścić tego bufora ....
bo przecież jak go będę czyścić to obrazek będzie czyszczony i ładowany i tak w kółko i migać będzie ekran
P-8859
DejaVu
» 2009-07-28 21:51:47
1. utwórz bufor
2. utwórz bufor z obrazkiem
(pętla)
3. czyść bufor
4. kopiuj bufor obrazka do bufora
5. kopiuj bufor na ekran
(koniec pętli)
P-8864
Tombol
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-07-28 22:10:32
No cóż nie licząc tego że zależnie od miejsca w kodzie w którym się coś rysuje na bufor to obiekt albo jest albo nie no to z tym jeszcze bym sobie poradził tylko pozmieniałbym kolejność kodu
Ale np jak u mnie lata po ekranie jakaś piłka czy coś to obrzydliwie ta piłka lata 0 płynności ;/
P-8865
DejaVu
» 2009-07-28 22:40:08
Tak się zawsze robi buforowanie, żeby nie mrugało i jakoś wszystkim szybko działa :) musisz coś mieć źle napisane, że wolno działa. No chyba że masz komputer wolniejszy niż 500MHz to już coś może wolniej działa, choć i w to wątpię :)
P-8871
Tombol
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-07-28 23:37:22
Mam zrobione tak

C/C++
clear( bufor );

blit( tlo, bufor2, 0, 0, tlo_x, tlo_y, tlo->w, tlo->h );
blit( bufor2, bufor, 0, 0, 0, 0, 640, 480 );
rysuje objekty na bufor
blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 640, 480 );


to coś w tym jest źle ; d ?

i jak się robi żeby kodzik był w takiej ładnej kolorowej rameczce (mówię tutaj o forum)
P-8880
DejaVu
» 2009-07-28 23:47:18
Wszystko smaruj do zmiennej bufor. bufor2 jest zbędny. bufor2 ma sens tylko wtedy, gdy jest on wymiarami mniejszy od bufor i np. jest to część grafiki, którą chcesz wyświetlać.

[code src="C++"] ... [/code]
P-8881
« 1 » 2 3 4
  Strona 1 z 4 Następna strona