[C++, WinApi] Pętla for, a czyszczenie ekranu za pomocą WinApi
Ostatnio zmodyfikowano 2013-10-21 20:52
kubes22 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++, WinApi] Pętla for, a czyszczenie ekranu za pomocą WinApi » 2013-10-21 20:40:59 Witam. Mam problem z pętlą for. Mianowicie... #include <iostream> #include <windows.h> #include <conio.h>
void zamiataj( void ) { COORD coordScreen = { 0, 0 }; DWORD cCharsWritten; DWORD dwConSize; HANDLE hCon = GetStdHandle( STD_OUTPUT_HANDLE ); CONSOLE_SCREEN_BUFFER_INFO csbi; GetConsoleScreenBufferInfo( hCon, & csbi ); dwConSize = csbi.dwSize.X * csbi.dwSize.Y; FillConsoleOutputCharacter( hCon, TEXT( ' ' ), dwConSize, coordScreen, & cCharsWritten ); GetConsoleScreenBufferInfo( hCon, & csbi ); FillConsoleOutputAttribute( hCon, csbi.wAttributes, dwConSize, coordScreen, & cCharsWritten ); SetConsoleCursorPosition( hCon, coordScreen ); }
void ShowMenu() { Stars(); cout << "\t\t\t Konkurs Matematyczny" << endl; Stars(); cout << "[1] Wejscie" << endl; cout << "[0] Wyjscie" << endl; }
void Stars2() { int j = 0; for( j = 0; j <= 79; j++ ) { cout << "*"; Sleep( 1 ); } }
void Stars() { int i = 0; for( i = 0; i <= 79; i++ ) { cout << "*"; Sleep( 20 ); } }
using namespace std;
int main() { int menu = 0; ShowMenu(); cin >> menu; if( menu == '1' ) { zamiataj(); Stars2(); cout << "\t\t\t\t Wyniki" << endl; getch(); return 0; } }
Program prawidłowo wywołuje funkcję ShowMenu(); jednakże Stars2(); po zamiataj(); już nie. Próbowałem wszystkiego, jednakże kiedy używam system("PAUSE"); to albo wywala mi błąd, że system nie jest zadeklarowane, albo u kolegi wykrywa wirusa. |
|
pekfos |
» 2013-10-21 20:46:15 1 i '1' to różne wartości. Wczytujesz int, a nie char. kiedy używam system("PAUSE"); to albo wywala mi błąd, że system nie jest zadeklarowane |
Nic dziwnego. Nie załączyłeś <cstdlib>. albo u kolegi wykrywa wirusa. |
Nie powinno się używać system() do rzeczy tak banalnych, jak zatrzymanie programu. Między innymi dlatego. |
|
kubes22 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-10-21 20:52:04 Nawet przy dołączeniu tej biblioteki wywala błąd :) A poza tym myślałem, że windows.h używa cstdlib... Kiedy robiłem coś na wzór gry ze zmienianymi kolorami, nawet bez dołączania cstdlib mogłem losować.
I teraz po usunięciu tego ifa jest wszystko dobrze :) THX wielkie |
|
« 1 » |