Diego Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro]Error » 2009-08-20 13:00:55 Problem przedstawia sie tak: gra dziala na moim komputerze i wszystko jest wporzadku, natomiast gdy odpalalem ja u kumpli tylko mignol czarny ekran, gra wylanczala sie samoczynnie i wyskakiwala tabelka z napisem "Overlays not supported". Najlepsze jest to, ze u jednego kolegi kiedys ladnie dzialalo menu (bylo osobno kompilowane w innym pliku) natomisat gdy dokleilem kod z trescia gry, ze tak to okresle nagle przestaly dzialac funkcje (ku scislosci funkcje odpowiedzialne za wyswietlanie tak jakby nie widzialy pliku z grafika). Mysle ze kopiujac kod moglem cos pominac w funkcji void init() co powoduje jakies niescislosci ale nie jestem tego pewien. Gdyby ktos wiedzial o co chodzi to prosze o wskazowki.
|
|
malan |
» 2009-08-20 17:25:30 Wklej może część kodu, która odpowiada za uruchomienie gry (ładowanie bitmap itp.)... to może da się rozwiązać jakoś ten problem ;). |
|
DejaVu |
» 2009-08-20 17:58:11 Problem leży w 35 linii kodu ;p (trafiłem? :) ) |
|
Diego Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-08-20 20:59:15 void init() { int depth; allegro_init(); depth = desktop_color_depth(); if( depth == 0 ) depth = 32; set_color_depth( depth ); set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT_FULLSCREEN, 1280, 960, 0, 0 ); clear_to_color( screen, 0 ); install_timer(); install_keyboard(); install_mouse(); install_sound( DIGI_AUTODETECT, MIDI_AUTODETECT, "" ); unscare_mouse(); install_int_ex( increment_speed, BPS_TO_TIMER( 100 ) ); set_volume( 255, 255 ); } Tak wyglada ta funkcja, oczywiscie wywolana jest na samym poczatku w mainie. Mysle ze problem moga stanowic te dwie linijki objete komentarzem (zbyt duza rozdzielczosc). Przedewszystkim sadze tak poniewaz wlasnie tam znajduja sie instrukcje odpowiedzialne za poinformowanie o bledzie i zamknieciu programu, a po drugie chyba w okienku za duza rozdzielczosc ustawilem kiedys bylo 800;600 i dzialalo wtedy :) Dopiero teraz kapnolem sie ze to okienko przeciez niepotrzebne skoro fullscren jest ;p |
|
malan |
» 2009-08-20 21:44:34 Faktycznie- te 2 linijki w komentarzu są niepotrzebne... Wracając do kodu to ja tu nic nie widzę... (no, ale to ja ;p), zobaczymy co inni powiedzą... przestaly dzialac funkcje (ku scislosci funkcje odpowiedzialne za wyswietlanie tak jakby nie widzialy pliku z grafika).
Hmm może źle podałeś lokalizację ? |
|
Diego Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-08-20 21:56:48 Wydaje mi sie ze problem lezy wlasnie w tym (mam nadzieje) ale jeszcze u nikogo nie sprawdzalem. A co do funkcji to bylo tak ze jesli cialo wkleilem w miejsce wywolania to wszystko bylo wporzadku, jesli funkcja miala cos wyswietlic to wywalalo program, jesli linijke 'wyswietlajaca' wziolem w komentarz to pozostale instrukcje dzialaly tak jak mialy dzialac. (zaznaczam ze wskazniki na bitmapy sa definiowane globalnie). Jeszcze takie male spostrzezenie jesli urzylem funkcji textprintf_ex(bufor,font,50,920,makecol(255,220,0),-1,"helm: %d",helmet); i probowalem wyswietlic nia cokolwiek rowniez wywalalo program.
|
|
malan |
» 2009-08-20 22:30:41 Z tego co napisałeś można wnioskować, że prawdopodobnie źle ładujesz bitmapy, ładujesz obrazki w złym formacie, ładujesz obrazki, które przekraczają rozdzielczość ekranu (są po prostu za duże), podajesz złą lokalizację... Najlepiej wklej ten kod, w którym ładujesz te bitmapy. |
|
pixelmaster |
» 2009-08-20 23:11:53 set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT_FULLSCREEN, 1280, 960, 0, 0 ); tu chyba jest błąd, Pan Piotr odkrył jakiś czas temu błąd w allegro polegające na tym że rozdzielczość musi mieć jakąś zależność chyba. Spróbuj mu podać 1280 x 1024. |
|
« 1 » 2 |