Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro]Nakladanie na bitmape

Ostatnio zmodyfikowano 2009-08-23 13:22
Autor Wiadomość
kampar
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro]Nakladanie na bitmape
» 2009-08-21 07:49:59
Witam, mam mape
C/C++
short int map[ 33 ][ 61 ];
ktora sklada sie z samych liczb. Chcialem umiescic na mojej mapie moba tylko mam problem bo nie moge umiescic go w jednym miejscu na mapie. I mam pytanie: czy mozna jakos zrobic, aby mozna bylo wyswietlic potwora na okreslonej bitmapie ktora tworzy mape? Np. chce aby moj  mob byl na
map[ 17 ][ 20 ]
?Czy jest jakis sposob aby takie cos zrobic?
P-9673
szyx_yankez
» 2009-08-21 15:32:35
jezeli chcesz na map[17[20]  załóżmy ,że szerokosc to 50 i wysokosc też.
robisz tak
blit(potwor,bufor,0,0,17*(50*0.5),20*(50*0.5),potwor->w,potwor->h);
P-9683
kampar
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-08-22 08:30:57
Nie o to mi chodzilo. Czy mozna zrobic cos tego typu: blit(potwor,map[6][5],0,0,10,5,potwor->w, potwor->h) Bo co jesli potwor ma byc poza widoczna mapa i musze do niego dojsc
P-9705
DejaVu
» 2009-08-22 11:30:12
Jeśli narysujesz potworka na pozycji 12345,54321 i Twój ludek będzie na pozycji 1234,5432 to nie będziesz go widział i będziesz musiał do niego dojść. To chyba jest oczywiste :)
P-9711
kampar
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-08-23 09:56:28
U mnie jest tak ze jak mam rozdzielczosc 640x480 i ustawie eby potwor byl na x: 320 y:240 to caly czas bedzie na srodku ekranu mimo ze sie poruszam, ale to prawdopodobnie jest wina mojego scrolowania mapy:
C/C++
void wyswietl_mape()
{
    int licznik_x, licznik_y;
    for( licznik_x = 0; licznik_x < 13; licznik_x++ )
    {
        for( licznik_y = 0; licznik_y < 12; licznik_y++ )
        {
            blit( teren, bufor,
            ( map[ licznik_y + mapa_y ][ licznik_x + mapa_x ] % 4 ) * 40,
            ( map[ licznik_y + mapa_y ][ licznik_x + mapa_x ] / 4 ) * 40,
            licznik_x * 40, licznik_y * 40, 40, 40 );
        }
    }
};
//...
if( key[ KEY_RIGHT ] ) mapa_x++;
//...
P-9738
DejaVu
» 2009-08-23 13:22:15
Jeśli przesuniesz całą mapę o n' pikseli to i wszystkie obiekty, które wyświetlasz również powinienś przesunąć.
P-9747
« 1 »
  Strona 1 z 1