kampar Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro]Nakladanie na bitmape » 2009-08-21 07:49:59 Witam, mam mape short int map[ 33 ][ 61 ];
ktora sklada sie z samych liczb. Chcialem umiescic na mojej mapie moba tylko mam problem bo nie moge umiescic go w jednym miejscu na mapie. I mam pytanie: czy mozna jakos zrobic, aby mozna bylo wyswietlic potwora na okreslonej bitmapie ktora tworzy mape? Np. chce aby moj mob byl na map[ 17 ][ 20 ] ?Czy jest jakis sposob aby takie cos zrobic? |
|
szyx_yankez |
» 2009-08-21 15:32:35 jezeli chcesz na map[17[20] załóżmy ,że szerokosc to 50 i wysokosc też. robisz tak blit(potwor,bufor,0,0,17*(50*0.5),20*(50*0.5),potwor->w,potwor->h); |
|
kampar Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-08-22 08:30:57 Nie o to mi chodzilo. Czy mozna zrobic cos tego typu: blit(potwor,map[6][5],0,0,10,5,potwor->w, potwor->h) Bo co jesli potwor ma byc poza widoczna mapa i musze do niego dojsc |
|
DejaVu |
» 2009-08-22 11:30:12 Jeśli narysujesz potworka na pozycji 12345,54321 i Twój ludek będzie na pozycji 1234,5432 to nie będziesz go widział i będziesz musiał do niego dojść. To chyba jest oczywiste :) |
|
kampar Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-08-23 09:56:28 U mnie jest tak ze jak mam rozdzielczosc 640x480 i ustawie eby potwor byl na x: 320 y:240 to caly czas bedzie na srodku ekranu mimo ze sie poruszam, ale to prawdopodobnie jest wina mojego scrolowania mapy: void wyswietl_mape() { int licznik_x, licznik_y; for( licznik_x = 0; licznik_x < 13; licznik_x++ ) { for( licznik_y = 0; licznik_y < 12; licznik_y++ ) { blit( teren, bufor, ( map[ licznik_y + mapa_y ][ licznik_x + mapa_x ] % 4 ) * 40, ( map[ licznik_y + mapa_y ][ licznik_x + mapa_x ] / 4 ) * 40, licznik_x * 40, licznik_y * 40, 40, 40 ); } } };
if( key[ KEY_RIGHT ] ) mapa_x++;
|
|
DejaVu |
» 2009-08-23 13:22:15 Jeśli przesuniesz całą mapę o n' pikseli to i wszystkie obiekty, które wyświetlasz również powinienś przesunąć. |
|
« 1 » |