dawid Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[OpenGL] Rysowanie kwadratu » 2013-12-22 13:12:42 Cześć, jak narysować kwadrat? Mam taki kod, lecz ciągle rysuje mi trójkąt. Co jest nie tak? glBegin( GL_QUADS ); glColor3f( 1.0f, 0.0f, 0.0f ); glVertex2f( 0.0f, 0.0f ); glColor3f( 0.0f, 1.0f, 0.0f ); glVertex2f( 0.87f, 1.0f ); glColor3f( 0.0f, 0.0f, 1.0f ); glVertex2f( - 0.87f, 1.0f ); glColor3f( 0.0f, 0.0f, 0.0f ); glVertex2f( 0.0f, 1.0f ); glEnd();
|
|
MrPoxipol |
» 2013-12-22 13:15:26 |
|
dawid Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-12-22 13:20:19 Jakby mi działało to bym nie pisał. Wiem, że jest kurs i na jego podstawie mam ten kod, lecz nie działa. |
|
MrPoxipol |
» 2013-12-22 13:22:16 |
|
dawid Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-12-22 13:24:27 No tak, tylko czemu ten kwadrat taki wielki? Jak zmienić jego wielkość? |
|
MrPoxipol |
» 2013-12-22 13:27:26 Pierwszym numerem w glVertex jest pozycja na osi X, drugim na osi Y, a trzecim na Z. Pierwszy wierzchołek na środku osi X (0), jedną jednostkę w górę (1.0f) i 0.0 na osi Z. Jest to górny wierzchołek naszego trójkąta. Drugi glVertex leży jedną jednostkę w lewo, jedną w dół i Z bez zmian. Trzeci leży po drugiej stronie osi Y. Spójż na współrzędną X i spróbuj to sobie wyobrazić. glEnd() mówi, że nie będzie już więcej wierzchołków. Zostanie narysowany wypełniony trójkąt. Oczywiście do tych współrzędnych zostaną dodane lub odjęte te z glTranslatef() w celu przemieszczenia. |
Możnaby czasem kliknąć w odnośnik.. |
|
« 1 » |