Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[OpenGL] Rysowanie kwadratu

Ostatnio zmodyfikowano 2013-12-22 13:27
Autor Wiadomość
dawid
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[OpenGL] Rysowanie kwadratu
» 2013-12-22 13:12:42
Cześć,
jak narysować kwadrat? Mam taki kod, lecz ciągle rysuje mi trójkąt. Co jest nie tak?

C/C++
glBegin( GL_QUADS );
glColor3f( 1.0f, 0.0f, 0.0f ); glVertex2f( 0.0f, 0.0f );
glColor3f( 0.0f, 1.0f, 0.0f ); glVertex2f( 0.87f, 1.0f );
glColor3f( 0.0f, 0.0f, 1.0f ); glVertex2f( - 0.87f, 1.0f );
glColor3f( 0.0f, 0.0f, 0.0f ); glVertex2f( 0.0f, 1.0f );
glEnd();
P-99803
MrPoxipol
» 2013-12-22 13:15:26
» KursyKurs OpenGL, C++ kurs
+ dodaj tytuł tematu.
+ kod wstawiamy w znacznik [cpp] (» KursyKurs STC kurs).
P-99804
dawid
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-12-22 13:20:19
Jakby mi działało to bym nie pisał. Wiem, że jest kurs i na jego podstawie mam ten kod, lecz nie działa.
P-99808
MrPoxipol
» 2013-12-22 13:22:16
C/C++
glBegin( GL_QUADS ); // Rysujemy kwadraty
glVertex3f( - 1.0f, 1.0f, 0.0f ); // górny lewy
glVertex3f( 1.0f, 1.0f, 0.0f ); // górny prawy
glVertex3f( 1.0f, - 1.0f, 0.0f ); // dolny prawy
glVertex3f( - 1.0f, - 1.0f, 0.0f ); // dolny lewy
glEnd();
http://aklimx.sppieniezno.pl​/nehepl/display.php?id=2
P-99809
dawid
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-12-22 13:24:27
No tak, tylko czemu ten kwadrat taki wielki? Jak zmienić jego wielkość?
P-99810
MrPoxipol
» 2013-12-22 13:27:26
Pierwszym numerem w glVertex jest pozycja na osi X, drugim na osi Y, a trzecim na Z. Pierwszy wierzchołek na środku osi X (0), jedną jednostkę w górę (1.0f) i 0.0 na osi Z. Jest to górny wierzchołek naszego trójkąta. Drugi glVertex leży jedną jednostkę w lewo, jedną w dół i Z bez zmian. Trzeci leży po drugiej stronie osi Y. Spójż na współrzędną X i spróbuj to sobie wyobrazić. glEnd() mówi, że nie będzie już więcej wierzchołków. Zostanie narysowany wypełniony trójkąt. Oczywiście do tych współrzędnych zostaną dodane lub odjęte te z glTranslatef() w celu przemieszczenia.
Możnaby czasem kliknąć w odnośnik..
P-99811
« 1 »
  Strona 1 z 1