kijek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Irrlicht] Skompilowane otwierane dwuklikiem wywala błędy » 2009-08-22 17:26:32 Na początek chciałbym przeprosić, że zakładam nowy temat, a nie kontynuuję poprzedni, jednak nie umiem tutaj edytować posta. Otóż gdy już skompilowałem aplikację i uruchamiam ją z poziomu IDE, działa bez problemu, jednak gdy próbuję dwuklikiem myszy, to najpierw ukazał mi się błąd, iż nie posiadam biblioteki Irrlicht.dll, więc skopiowałem ją do katalogu. Po tym wyskakuje mi taki błąd: --------------------------- Irr.exe - Entry Point Not Found --------------------------- The procedure entry point _ZN3irr12createDeviceENS_5video13E_DRIVER_TYPEERKNS_ 4core11dimension2dIiEEjbbbPNS_14IEventReceiverEPKc - could not be located in the dynamic link library Irrlicht.dll. --------------------------- OK ---------------------------
Aha, mam także problem z wyświetlaniem tekstury na modelu, ponieważ niby jest ona podana w ścieżce, jednak w aplikacji model nie jest oteksturowany. |
|
DejaVu |
» 2009-08-23 13:20:46 Skoro otrzymujesz taki komunikat błędu to znaczy, że nie używasz tej samej DLL'ki, która jest używana gdy uruchamiasz aplikację z IDE. Co do tekstur - zapewne ścieżkę masz nieprawidłowo podaną. |
|
kijek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-08-23 16:10:08 Ok, masz rację, niepoprawna wersja pliku była w folderze z aplikacją. A co do tekstury, to już dowiedziałem się na forum Irrlichta. Po prostu używam domyślnego OpenGL, który jest w Windowsie, a jest on z 1995 roku i powinienem zaktualizować sterowniki, jednak posiadam Radeona x550 i chodź na stronie internetowej AMD są sterowniki przeznaczone dla systemu Windows 7 64bit, to one nie działają. Cóż... pozostaje mi tylko czekać na nową kartę graficzną. Ciekawi mnie jednak to, że we wszystkich demkach Irrlichta wyświetlają mi się tekstury, a tutaj nie.
Eh... gdybym tylko potrafił zainstalować Irrlichta pod Linuksem do IDE Code::Blocks... |
|
GoldWolf |
» 2009-08-23 16:25:33 Cóż... pozostaje mi tylko czekać na nową kartę graficzną.Raczej nie wydaje mi się by to coś dało. Być może to nie ten problem. Może brakuje ci jakiejś biblioteki, która za to odpowiada... |
|
kijek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-08-23 16:29:52 To może tak. Tutaj screen: http://www.bankfotek.pl/view/367620 a tutaj źródła: http://www.sendspace.pl/file/7215d3c797351100a28bab1 podejrzewam, że tak będzie łatwiej rozwiązać ten problem. |
|
GoldWolf |
» 2009-08-23 16:32:21 Ja najwcześniej za tydzień będę mógł się dokładniej temu przyjrzeć. Może uda mi się dodać też instrukcje do Coda... |
|
kijek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-08-23 16:44:43 Dzięki :) Ale jednak chyba właśnie w sterownikach jest błąd, ponieważ gdy dodaję w okienku tekst i renderingiem zajmuje się OpenGL, widzę tylko czarny pasek złożony z kwadracików, jednak gdy rendering mam ustawiony na SOFTWARE tekst jest widoczny. |
|
GoldWolf |
» 2009-08-23 16:47:47 To wyjaśnia kilka kwestii, ale jednak dema napisane w tej bibliotece działają poprawnie. Co by sugerowało, że to nie sterownik. |
|
« 1 » 2 |