saller123 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro 5] Wyświetlanie bitmap » 2013-12-30 20:35:10 Witam zainstalowałem dzisiaj bibliotekę Allegro 5 i czytałem kurs o tworzeniu bitmap oraz ich ładowaniu. Umiem stworzyć lub załadować. Napisałem okno(display) ale gdy kompiluje display z ładowaniem bitmapy to okno(display) się włącza tylko nie ma bitmapy. Kiedys miałem ten sam problem i rozwiązałem go. Po co pytam? Bo zapomniałem jakie pliki do bitmap mam dodać do linkera. Proszę o pomoc! :) |
|
SeaMonster131 |
» 2013-12-30 23:57:38 Z tego co napisałeś, ładujesz bitmapę, ale nigdzie jej nie wyświetlasz, więc przyda Ci się np to: al_draw_bitmap( bitmap, x, y, flagi );
al_draw_bitmap( bitmap, 0, 0, 0 );
|
|
saller123 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-12-31 13:06:54 zrobiłem tak i wychodzi mi błąd aplikacja się zamyka. screen: o to kod programu: #include <allegro5/allegro.h> #include <allegro5/allegro_image.h>
int main() { al_init(); al_init_image_addon(); int x; int y; ALLEGRO_DISPLAY * okno = al_create_display( 500, 500 ); ALLEGRO_BITMAP * ludek = al_load_bitmap( "ludek.jpg" ); al_clear_to_color( al_map_rgb_f( 0.5, 0.5, 0.5 ) ); al_flip_display(); al_draw_bitmap( ludek, 50, 50, 0 ); al_rest( 9999 ); al_destroy_display( okno ); al_destroy_bitmap( ludek ); return 0; }
|
|
SeaMonster131 |
» 2013-12-31 13:25:08 Sprawdź czy udało się utworzyć display oraz wczytać obrazek. Po drugie każde wyświetlenie bitmap, musi znajdować się przed al_flip_display(); . |
|
Gabes |
» 2013-12-31 13:45:23 O tak: al_clear_to_color( al_map_rgb_f( 0.5, 0.5, 0.5 ) ); al_draw_bitmap( ludek, 50, 50, 0 ); al_flip_display(); Ważna jest kolejność: czyścimy podanym kolorem bufor bitmapa na bufor wyświetlamy bufor Poszaleli z tym C::B 13.12 jeśli masz MinGW 4.8.1 to albo skompiluj ze "źródeł" allegro lub zainstaluj 4.7.1. Nie ma dziwne że wywala błąd. Zamierzasz czekać 9999 sek. aż program się zakończy:) |
|
saller123 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-12-31 15:39:44 Jeszcze mam jedno pytanie kto ma może code blocks do wersji 12.11 z zainstalowaną biblioteką allegro 5? Jeżeli ktoś ma to niech skopjuje wszystkie pliki z zainstalowanym programem oraz pliki z %appdata% z konfiguracjami. Bardzo proszę. Moje gg: << removed - problemy rozwiązujemy na forum. >> |
|
Gabes |
» 2013-12-31 16:31:14 Trochę mnie wprowadzono w błąd, brakiem możliwości kompilacji Allegro5, jak i SFML2.1. w Code::Blocks 12.13 z TDM-GCC-4.8.1. Sprawdziłem i nie ma żadnych problemów, aby nie korzystać z najnowszej wersji. Przyczyn problemów należy szukać gdzie indziej. Tu link do wersji MinGW-4.7.1 która musi działać. allegro-5.0.10-mingw-4.7.1-tdma i bitmapa ludek powinna być obok pliku .exe taką podałeś ścieżkę, należy sprawdzić czy została wczytana, o czym wspomniał SeaMonster131. |
|
saller123 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-12-31 21:53:23 Dobra wszystko działa . Teraz stworzyłem okno i bitmape. Wszystko działa tylko jak zrobić drugą bitmapę bo jak stworzyłem ją w ten sam sposód co tamtą to gry kompiluje to idzie wszystko dobrze ale okno włąncza się na pół sekundy bez bitmap i się zamyka. |
|
« 1 » 2 |