Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro 5] Wyświetlanie bitmap

Ostatnio zmodyfikowano 2014-03-16 11:31
Autor Wiadomość
saller123
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro 5] Wyświetlanie bitmap
» 2013-12-30 20:35:10
Witam zainstalowałem dzisiaj bibliotekę Allegro 5 i czytałem kurs o tworzeniu bitmap oraz ich ładowaniu. Umiem stworzyć lub załadować. Napisałem okno(display) ale gdy kompiluje display z ładowaniem bitmapy to okno(display) się włącza tylko nie ma bitmapy. Kiedys miałem ten sam problem i rozwiązałem go. Po co pytam? Bo zapomniałem jakie pliki do bitmap mam dodać do linkera. Proszę o pomoc! :)
P-100700
SeaMonster131
» 2013-12-30 23:57:38
Z tego co napisałeś, ładujesz bitmapę, ale nigdzie jej nie wyświetlasz, więc przyda Ci się np to:
C/C++
al_draw_bitmap( bitmap, x, y, flagi );
// np:
al_draw_bitmap( bitmap, 0, 0, 0 );
P-100726
saller123
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-12-31 13:06:54
zrobiłem tak i wychodzi mi błąd aplikacja się zamyka.
screen:

o to kod programu:
C/C++
#include <allegro5/allegro.h>
#include <allegro5/allegro_image.h>

int main()
{
    al_init();
    al_init_image_addon();
   
    int x;
    int y;
   
    ALLEGRO_DISPLAY * okno = al_create_display( 500, 500 );
    ALLEGRO_BITMAP * ludek = al_load_bitmap( "ludek.jpg" );
   
    al_clear_to_color( al_map_rgb_f( 0.5, 0.5, 0.5 ) );
    al_flip_display();
    al_draw_bitmap( ludek, 50, 50, 0 );
   
    al_rest( 9999 );
   
    al_destroy_display( okno );
    al_destroy_bitmap( ludek );
    return 0;
}
P-100739
SeaMonster131
» 2013-12-31 13:25:08
Sprawdź czy udało się utworzyć display oraz wczytać obrazek.
Po drugie każde wyświetlenie bitmap, musi znajdować się przed
al_flip_display();
.
P-100741
Gabes
» 2013-12-31 13:45:23
O tak:
C/C++
al_clear_to_color( al_map_rgb_f( 0.5, 0.5, 0.5 ) );
al_draw_bitmap( ludek, 50, 50, 0 );
al_flip_display();
Ważna jest kolejność:
czyścimy podanym kolorem bufor
bitmapa na bufor
wyświetlamy bufor
Poszaleli z tym C::B 13.12
jeśli masz MinGW 4.8.1 to albo skompiluj ze "źródeł" allegro lub zainstaluj 4.7.1.
Nie ma dziwne że wywala błąd.
Zamierzasz czekać 9999 sek. aż program się zakończy:)
P-100742
saller123
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-12-31 15:39:44
Jeszcze mam jedno pytanie kto ma może code blocks do wersji 12.11 z zainstalowaną biblioteką allegro 5?
Jeżeli ktoś ma to niech skopjuje wszystkie pliki z zainstalowanym programem oraz pliki z %appdata% z konfiguracjami. Bardzo proszę. Moje gg: << removed - problemy rozwiązujemy na forum. >>
P-100763
Gabes
» 2013-12-31 16:31:14
Trochę mnie wprowadzono w błąd, brakiem możliwości kompilacji Allegro5, jak i SFML2.1.
w Code::Blocks 12.13 z TDM-GCC-4.8.1.
Sprawdziłem i nie ma żadnych problemów, aby  nie korzystać z najnowszej wersji.
Przyczyn problemów należy szukać gdzie indziej.
Tu link do wersji MinGW-4.7.1 która musi działać.
allegro-5.0.10-mingw-4.7.1-tdm

a i bitmapa ludek powinna być obok pliku .exe taką podałeś ścieżkę, należy sprawdzić czy została wczytana, o czym wspomniał SeaMonster131.
P-100767
saller123
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-12-31 21:53:23
Dobra wszystko działa . Teraz stworzyłem okno i bitmape. Wszystko działa tylko jak zrobić drugą bitmapę bo jak stworzyłem ją w ten sam sposód co tamtą to gry kompiluje to idzie wszystko dobrze ale okno włąncza się na pół sekundy bez bitmap i się zamyka.
P-100803
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona