Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

płynne przewijanie tła

Ostatnio zmodyfikowano 2014-01-07 14:15
Autor Wiadomość
lubie-ciasteczka
Temat założony przez niniejszego użytkownika
płynne przewijanie tła
» 2014-01-06 04:15:24
Cześć. Chcę zrobić w grze płynne przesuwanie tła (przesuwające się cały czas). Przesuwanie (tła z kafelek) działa ale jeśli przesuwam 10px to oczywiście już trochę tnie. Jaki inny sposób rysowania mapy spełni zadanie?
P-101325
PsichiX
» 2014-01-06 04:33:24
1. jaka biblioteka graficzna?
2. zwykle robi się płynne animacje mnożąc prędkość przez delta time (różnica czasu pomiędzy ostatnią, a aktualną klatką renderingu - zwykle podawane w sekundach jako double/float lub milisekundach jako integer/long).
P-101326
lubie-ciasteczka
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-01-06 12:42:57
używam starego sdla, chyba wersja 1 coś...
P-101362
polkom21
» 2014-01-06 12:45:53
Ja zapytam trochę inaczej. W jaki sposób przesuwasz tło? Podejrzewam, że przesuwasz bez deltaTime i dla tego odczuwasz takie klatki. Jeżeli mam rację to jeżeli chcesz robić grę to zainteresuj się fizyką bo bez niej nic sensownego się zrobić nie da.
P-101366
lubie-ciasteczka
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-01-06 12:58:00
Nieee, przesuwam z deltą.
P-101371
polkom21
» 2014-01-06 13:11:02
No to zarzuć jakimś kodem będziemy mieli gdzie szukać problemu.
P-101375
lubie-ciasteczka
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-01-06 13:23:39
Ja wiem jaki jest problem, problemem jest to że przesuwam o całe 10 px, nie ma siły żeby to ładnie wyglądało, muszę to jakoś inaczej rysować, albo przesuwać o 1 px ale przyspieszyć pętlę, tylko to już nie jest łatwa sprawa. Czy używając jakiejś innej biblioteki (allegro, sfml, nowy sdl) da się rysować szybciej?
P-101378
pekfos
» 2014-01-06 13:28:28
Czy używając jakiejś innej biblioteki (allegro, sfml, nowy sdl) da się rysować szybciej?
Jeśli szybkość rysowania ma taki wpływ, to znaczy że reszta kodu jest zła.
P-101380
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona