openGl-problem z wyswietlaniem sie obiektu oraz problem ze zrozumieniem ukladu wspołrzednych w openGl.
Ostatnio zmodyfikowano 2014-02-03 22:39
abcdef000 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
openGl-problem z wyswietlaniem sie obiektu oraz problem ze zrozumieniem ukladu wspołrzednych w openGl. » 2014-02-03 22:39:28 #include <GL/glut.h>
GLfloat rtri;
void Display() { glMatrixMode( GL_MODELVIEW ); glClear( GL_COLOR_BUFFER_BIT ); glClearColor( 0.0, 0.9, 1.0, 1.0 ); glBegin( GL_POLYGON ); glVertex3f( 0.0, 0.0, 0.0 ); glVertex3f( 0.0, 1.0, 0.0 ); glVertex3f( 1.0, 1.0, 0.0 ); glVertex3f( 1.0, 0.0, 0.0 ); glEnd(); glutSwapBuffers(); }
void Reshape( int width, int height ) { Display(); }
int main( int argc, char * argv[] ) { glutInit( & argc, argv ); glutInitDisplayMode( GLUT_SINGLE | GLUT_RGB ); glutInitWindowPosition( 50, 20 ); glutInitWindowSize( 500, 500 ); glutCreateWindow( "OPENGL" ); glMatrixMode( GL_PROJECTION ); gluOrtho2D( 0, 500, 500, 0 ); glutDisplayFunc( Display ); glutReshapeFunc( Reshape ); glutMainLoop(); }
Rysujac sobie na kartce normalnie w ukladzie współrzędnych trojkat wyszedł mi do gory nogami niz w okienku. wytlumaczy ktos mi to? i gdzie znajduje sie poczatek ukladu x y z=0? tutaj kod do tego trójkąta... int xpos = 60; int ypos = 40;
void display() { glMatrixMode( GL_MODELVIEW ); glClear( GL_COLOR_BUFFER_BIT ); glClearColor( 0.0, 0.9, 1.0, 1.0 ); glBegin( GL_TRIANGLES ); glColor3f( 1.0, 0.0, 0.0 ); glVertex3f( xpos, ypos - 20, 0 ); glColor3f( 0.0, 1.0, 0.0 ); glVertex3f( xpos - 30, ypos + 20, 0 ); glColor3f( 0.0, 0.0, 1.0 ); glVertex3f( xpos + 30, ypos + 20, 0 ); glEnd(); glutSwapBuffers(); |
|
« 1 » |