Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

openGl-problem z wyswietlaniem sie obiektu oraz problem ze zrozumieniem ukladu wspołrzednych w openGl.

Ostatnio zmodyfikowano 2014-02-03 22:39
Autor Wiadomość
abcdef000
Temat założony przez niniejszego użytkownika
openGl-problem z wyswietlaniem sie obiektu oraz problem ze zrozumieniem ukladu wspołrzednych w openGl.
» 2014-02-03 22:39:28
C/C++
#include <GL/glut.h>

GLfloat rtri;

void Display() {
   
    glMatrixMode( GL_MODELVIEW );
    glClear( GL_COLOR_BUFFER_BIT );
    glClearColor( 0.0, 0.9, 1.0, 1.0 );
   
    glBegin( GL_POLYGON );
    glVertex3f( 0.0, 0.0, 0.0 );
    glVertex3f( 0.0, 1.0, 0.0 );
    glVertex3f( 1.0, 1.0, 0.0 );
    glVertex3f( 1.0, 0.0, 0.0 );
   
    glEnd();
   
    glutSwapBuffers();
}


void Reshape( int width, int height )
{
    Display();
}

int main( int argc, char * argv[] )
{
    glutInit( & argc, argv );
    glutInitDisplayMode( GLUT_SINGLE | GLUT_RGB );
    glutInitWindowPosition( 50, 20 );
    glutInitWindowSize( 500, 500 );
    glutCreateWindow( "OPENGL" );
    glMatrixMode( GL_PROJECTION );
    gluOrtho2D( 0, 500, 500, 0 );
    glutDisplayFunc( Display );
    glutReshapeFunc( Reshape );
   
   
    glutMainLoop();
}


Rysujac sobie na kartce normalnie w ukladzie współrzędnych trojkat wyszedł mi do gory nogami niz w okienku. wytlumaczy ktos mi to? i gdzie znajduje sie poczatek ukladu x y z=0?
tutaj kod do tego trójkąta...
C/C++
int xpos = 60;
int ypos = 40;

void display() {
   
    glMatrixMode( GL_MODELVIEW );
    glClear( GL_COLOR_BUFFER_BIT );
    glClearColor( 0.0, 0.9, 1.0, 1.0 );
   
    glBegin( GL_TRIANGLES );
    glColor3f( 1.0, 0.0, 0.0 );
    glVertex3f( xpos, ypos - 20, 0 );
    glColor3f( 0.0, 1.0, 0.0 );
    glVertex3f( xpos - 30, ypos + 20, 0 );
    glColor3f( 0.0, 0.0, 1.0 );
    glVertex3f( xpos + 30, ypos + 20, 0 );
    glEnd();
   
    glutSwapBuffers();

P-103933
« 1 »
  Strona 1 z 1