[Allegro, c++] Cooldown, czyli czas, po którym ludzik będzie mógł ponownie użyć umiejętności.
Ostatnio zmodyfikowano 2014-03-02 18:09
Fofokus Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro, c++] Cooldown, czyli czas, po którym ludzik będzie mógł ponownie użyć umiejętności. » 2014-03-01 14:58:41 Witam, ogarniam sobie aktualnie podstawy Allegro (4.2.2) przygotowując się do napisania jakiejś większej gry. Przez "większą" nie mam oczywiście na myśli jakiegoś komercyjnego produktu. Ale do rzeczy: Tworzę program, w którym użytkownik będzie sobie chodził ludzikiem po trawie i będzie się mógł teleportować o pięćset pikseli w prawo(tylko w prawo bo uznałem za zbędne rozwijanie tego programu bardziej). No i pojawia się problem, bo oczywiście kiedy wpiszę if( key[ KEY_X ] ) ludzik_x = ludzik_x + 500 nie będzie się "teleportował", tylko będzie się poruszał z olbrzymią prędkością w prawo (oczywiście fragment kodu powyżej jest w pętli). A chodzi mi o to, żeby ludzik się teleportował i żeby mógł zrobić to ponownie dopiero za, przykładowo 5 sekund. Pomyślałem więc, że może zrobię coś takiego: if( key[ KEY_X ] ) { ludzik_x = ludzik_x + 500; rest( 5000 ); } No tak... nie trzeba się długo przyglądać, żeby wiedzieć, że to nie zadziała :P. ludzik najpierw będzie niesterowalny przez 5 sekund i dopiero potem się przemieści. Jeśli ktoś zna rozwiązanie to prosiłbym o jego podanie :) (szukałem troszkę po Google i po forum ale bez efektów, a niestety nie mam zbyt dużo czasu, więc proszę o wyrozumiałość i ewentualnie przekierowanie na stronę/temat na forum) |
|
pekfos |
» 2014-03-02 11:40:09 clock(). |
|
Fofokus Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-03-02 18:09:04 Okeej... pogrzebałem trochę o clock'u i chyba w miarę ogarniam. Dzięki za pomoc. |
|
« 1 » |