Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro, c++] Cooldown, czyli czas, po którym ludzik będzie mógł ponownie użyć umiejętności.

Ostatnio zmodyfikowano 2014-03-02 18:09
Autor Wiadomość
Fofokus
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro, c++] Cooldown, czyli czas, po którym ludzik będzie mógł ponownie użyć umiejętności.
» 2014-03-01 14:58:41
Witam,

ogarniam sobie aktualnie podstawy Allegro (4.2.2) przygotowując się do napisania jakiejś większej gry. Przez "większą" nie mam oczywiście na myśli jakiegoś komercyjnego produktu. Ale do rzeczy:
Tworzę program, w którym użytkownik będzie sobie chodził ludzikiem po trawie i będzie się mógł teleportować o pięćset pikseli w prawo(tylko w prawo bo uznałem za zbędne rozwijanie tego programu bardziej). No i pojawia się problem, bo oczywiście kiedy wpiszę
if( key[ KEY_X ] ) ludzik_x = ludzik_x + 500
nie będzie się "teleportował", tylko będzie się poruszał z olbrzymią prędkością w prawo (oczywiście fragment kodu powyżej jest w pętli).
A chodzi mi o to, żeby ludzik się teleportował i żeby mógł zrobić to ponownie dopiero za, przykładowo 5 sekund.
Pomyślałem więc, że może zrobię coś takiego:
if( key[ KEY_X ] ) { ludzik_x = ludzik_x + 500; rest( 5000 ); }
No tak... nie trzeba się długo przyglądać, żeby wiedzieć, że to nie zadziała :P. ludzik najpierw będzie niesterowalny przez 5 sekund i dopiero potem się przemieści.
Jeśli ktoś zna rozwiązanie to prosiłbym o jego podanie :)
(szukałem troszkę po Google i po forum ale bez efektów, a niestety nie mam zbyt dużo czasu, więc proszę o wyrozumiałość i ewentualnie przekierowanie na stronę/temat na forum)
P-105443
pekfos
» 2014-03-02 11:40:09
clock().
P-105494
Fofokus
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-03-02 18:09:04
Okeej... pogrzebałem trochę o clock'u i chyba w miarę ogarniam.
Dzięki za pomoc.
P-105514
« 1 »
  Strona 1 z 1