Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro, C++] czy biblioteka Allegro 4 jest przestarzała? W czym odbiega od wersji 5?

Ostatnio zmodyfikowano 2014-03-17 20:18
Autor Wiadomość
Fofokus
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro, C++] czy biblioteka Allegro 4 jest przestarzała? W czym odbiega od wersji 5?
» 2014-03-15 20:13:13
Pytanie dokładnie takie samo jak w temacie. Chodzi o ten fragment kursu Allegro 4.x:
"Biblioteka Allegro w wersji 4.4 jest przestarzałą technologią i odradza się korzystania z niej w nowo powstających projektach. Biblioteka w wersji 4.4 nie posiada wsparcia sprzętowego karty graficznej. Brak wsparcia sprzętowego karty graficznej wpływa negatywnie zarówno na szybkość działania aplikacji jak również na jakość grafiki na której wykonuje się operacje skalowania czy też obrotów."
Wyrażenie jest dość encyklopedyczne, czy mógłby ktoś krótko wyjaśnić, jakie są wady tej biblioteki w porównaniu do innych "nowszych". I czy w takim wydaniu warto się jej uczyć?
P-106478
SeaMonster131
» 2014-03-15 20:21:17
Przecież zostały tam zawarte najważniejsze wady Allegro4 w przeciwieństwie do nowszych bibliotek. Nie warto jej się uczyć, spróbuj Allegro5, SFML2 itp.
P-106480
Fofokus
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-03-15 20:37:37
Z tego co wiem, Allegro 5 jest kompletnie inną biblioteką i nie ma zbyt wiele wspólnego z Allegro 4. W takim razie jest raczej bez znaczenia której się uczę. W takim razie polecasz A5 czy SFML? A może SDL?
P-106485
SeaMonster131
» 2014-03-15 20:39:56
Jedni polecą Allegro, drudzy SFML. Główną różnicą między nimi jest to, że Allegro jest napisane strukturalnie, natomiast SFML obiektowo.
P-106487
MrPoxipol
» 2014-03-15 20:47:23
Ja od siebie poleciłbym SFML, gdyż moim skromnym zdaniem grono programistów używających SFML 2.x stopniowo rośnie, a sama biblioteka jest ciągle rozwijana, jak również jej porty na Androida czy iOS. Pomijam już kwestię obiektowości, bo to już zależy od upodobań samego programisty.
P-106491
Fofokus
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-03-16 09:42:04
Dobra, dzięki bardzo wszystkim za odpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanie. W przyszłości, pewnie jak wszyscy, którzy chcą tworzyć gry, chciałbym się zabrać za programowanie gier 3D, prawdopodobnie za OpenGL. Najpierw zamierzam sobie dobrze ogarnąć programowanie w 2D, bo myślę, że to byłoby samobójstwo rzucać się od razu na OpenGL. No i to pytanie: czy rzeczywiście tak jest? Czy trzeba zrozumieć programowanie grafiki 2D, żeby zabrać się za 3D? Czy są one powiązane, czy może jednak można zacząć od 0 z grafiką 3D?
P-106515
SeaMonster131
» 2014-03-16 11:28:35
Jeżeli chcesz robić gry 3D, to lepiej jest wykorzystać gotowy silnik stworzony w tym celu. Stworzenie w pojedynkę silnika od zera w OpenGL zajmie Ci bardzo dużo czasu.
I moim zdaniem lepiej jest zacząć robić gry 2D, wprawić się i nabrać doświadczenia - potem idąc dalej, masz tylko 1 wymiar więcej i to wszystko, resztę już wiesz.
P-106523
Fofokus
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-03-16 12:09:15
Dobra. Zainstalowałem bibliotekę Allegro 5 z pomocą poradnika znalezionego na YT wrzuconego przez tajemniczego SeaMonster131. Przypadek? :D
Zainstalowałem i wszystko gra, ale kiedy do programu dodałem funkcję al_show_native_message_box(), zaczęły się dziać dziwne rzeczy.
Najpierw program zaczął narzekać, że nie ma pliku allegro-5.0.10-mt.dll. Wrzuciłem go do folderu Projekt/bin/Debug, to zaczął narzekać, że nie ma  allegro-5.0.10-md.dll, zrobiłem to samo. Potem chciał allegro_dialog-5.0.10-md.dll, to samo. Potem chciał libgcc_s_dw2-1.dll. Nie znalazłem u siebie takowego, więc ściągnąłem z internetu, teraz chce jakieś libstdc++-6.dll i nie wiem, czy tak już trzeba w tej bibliotece, czy ja może coś źle zrobiłem podczas instalacji?
P-106536
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona