Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Lot kierunkowy wg. kąta

Ostatnio zmodyfikowano 2014-04-01 17:08
Autor Wiadomość
colorgreen19
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Lot kierunkowy wg. kąta
» 2014-03-31 21:46:03
Szukam, nie widzem, męcze, patrze, nie rozumiem...
mam takie cos
C/C++
Arrows[ i ].shape.move( cos( Arrows[ i ].angle ) * Arrows[ i ].velocity * elapsed.asSeconds(),
sin( Arrows[ i ].angle ) * Arrows[ i ].velocity * elapsed.asSeconds() );
i teoretycznie strzała powinna leciec pod obliczonym wczesniej katem (kąt dobrze jest liczony), (wiadomo co robie, chodzi o stosunek przyrostu współrzędnych x i y do siebie)
no i to raz działa (w przyblizeniu wypuszcza strzałe), raz zupełnie na odwrót, a raz jakoś tak pod kątem 90 stopni.
Są na to jakies inne, ustalowane wzory czy musze jakoś te funkcje trygonometryczne "ogranąć" dla siebie? jesli tak to prosze o jakieś wskazówki
P-107531
waxx
» 2014-03-31 21:48:29
http://pl.wikipedia.org/wiki/Rzut_uko%C5%9Bny
P-107532
colorgreen19
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-03-31 21:57:55
nie chodzi mi o rzut ukośny. Strzała ma leciec prosto, niebaczac na fizyke. tylko ze ma leciec np, pod katem 30 stopni, 78 stopni, 246 stopni itd...
P-107533
alixir
» 2014-03-31 22:14:01
Może zupełnie nie na temat, ale kąty masz w radianach?
P-107534
waxx
» 2014-03-31 22:14:30
no to masz dobry wzor, moze kat zle podajesz/odwrocone osie czy coś. pokombinuj bo mialem takie sytuacje ze musialem odjac pi, albo odwrocic znak itp
P-107535
colorgreen19
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-03-31 22:47:20
kąty mam w int od 0 do 360
 EDIT: od -180 do 180
P-107540
waxx
» 2014-03-31 23:30:17
do funkcji tych potrzeba raczej katu w radianach
PI * kat_w_stopniach / 180
P-107544
colorgreen19
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-04-01 17:08:58
ok, działa, dzięki za pomoc
P-107564
« 1 »
  Strona 1 z 1