Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Korzystanie w obiekcie z metody z innego obiektu

Ostatnio zmodyfikowano 2014-04-01 18:59
Autor Wiadomość
htfhere
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Korzystanie w obiekcie z metody z innego obiektu
» 2014-04-01 18:04:34
Witam.

Chciałbym się dowiedzieć, w jaki sposób mógłbym w metodzie jednego obiektu skorzystać z metody drugiego obiektu. domyślam się, że mam podać 2gi obiekt jako argument, ale co dalej? normalne wpisanie nazwaObiektu.nazwametody(); i wywołanie jej nie działa...

pozdrawiam
P-107570
MrPoxipol
» 2014-04-01 18:29:35
Pokaż kod który nie działa.
P-107576
htfhere
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-04-01 18:59:54
C/C++
void PtakInfo::ruchPtaka( ObslugaGry obsluga, sf::Sprite ptak )
{
    // wykonywanie ruchu postaci w górę
    if( !postac.bgravity && !obsluga.bgame_over ) {
        this->fCharY -= 5;
        // ustawiamy źródło na środek obrazka, aby obracał się on wokół własnej osi
        ptak.setOrigin( 49, 35 );
        ptak.setRotation( - 20 );
    }
    // wykonywanie ruchu postaci w dół
    else if( !obsluga.bgame_over ) {
        this->fCharY += 5;
        ptak.setOrigin( 49, 35 );
        ptak.setRotation( 20 );
    }
}

Kod się kompiluje, funkcja setRotation sie nie wykonuje ( setorigin i sprawdzenie jaka wartosc zwraca bgame_over też pewno nie, ale nie mam tego jak sprawdzić )

EDIT: ObslugaGry i sf::Sprite to nazwy klas oczywiście, bame_over to pole typu bool obiektu obsluga, setOrigin to metoda z obiektu ptak.
P-107579
« 1 »
  Strona 1 z 1