Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Dziedziczenie, konstruktor obiektu - zadanie

Ostatnio zmodyfikowano 2014-05-04 16:22
Autor Wiadomość
marek252
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Dziedziczenie, konstruktor obiektu - zadanie
» 2014-05-01 18:55:37
Witam.
Mam zadanie, w którym trzeba zdefiniować 3 klasy z określonymi składnikami z czego 2 dziedziczą. Mam też taki oto podpunkt:
W klasie człowiek utwórz tablicę ulubioneKsiążki w rozmiarze n (podawanych w konstruktorze) obiektów klasy String.
W klasie piszę coś takiego:
C/C++
class czlowiek
{
    int * tab;
    //jakies skladniki...
    string ulubioneKsiazki[ n ];
};

Natomiast czy powinienem wcześniej jakoś zadeklarować zmienną n np. w składnikach prywatnych klasy? Jak powinien wyglądać konstruktor?
C/C++
czlowiek( n )
{
    tab = new int[ n ];
}
Pozdrawiam
P-109053
pekfos
» 2014-05-01 19:01:12
C/C++
string ulubioneKsiazki[ n ];
Nie.

C/C++
int * tab;
Miał być string.

Natomiast czy powinienem wcześniej jakoś zadeklarować zmienną n np. w składnikach prywatnych klasy?
Nie musisz.

Jak powinien wyglądać konstruktor?
Na pewno nie tak, jak napisałeś.
» Programowanie obiektowe, C++ » PodstawyKonstruktory i destruktory lekcja
P-109057
marek252
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-05-01 19:43:06
A czy w tym poleceniu w ogóle chodzi o to, aby stworzyć dynamiczną tablicę czy mam sobie po prostu jakiś rozmiar wybrać sam?
P-109059
MrPoxipol
» 2014-05-01 21:06:31
Dynamiczną.
P-109068
marek252
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-05-01 22:01:51
Ok już sobie z tym poradziłem. Ogólnie sytuacja wygląda tak, że mam klasę człowiek, która jest bazowa dla klasy student, natomiast klasa student jest bazowa dla klasy student2stonia. We wszystkich klasach mam jakieś dane i tablice dynamiczne. Ponoć w klasie bazowej czyli człowiek, powinienem stworzyć destruktor wirtualny. Co to oznacza, co mi to zapewnia i po co się go stosuje?
P-109074
michal11
» 2014-05-04 16:22:52
P-109278
« 1 »
  Strona 1 z 1