Dziedziczenie, konstruktor obiektu - zadanie
Ostatnio zmodyfikowano 2014-05-04 16:22
marek252 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Dziedziczenie, konstruktor obiektu - zadanie » 2014-05-01 18:55:37 Witam. Mam zadanie, w którym trzeba zdefiniować 3 klasy z określonymi składnikami z czego 2 dziedziczą. Mam też taki oto podpunkt: W klasie człowiek utwórz tablicę ulubioneKsiążki w rozmiarze n (podawanych w konstruktorze) obiektów klasy String. W klasie piszę coś takiego: class czlowiek { int * tab; string ulubioneKsiazki[ n ]; };
Natomiast czy powinienem wcześniej jakoś zadeklarować zmienną n np. w składnikach prywatnych klasy? Jak powinien wyglądać konstruktor? czlowiek( n ) { tab = new int[ n ]; }
Pozdrawiam |
|
pekfos |
» 2014-05-01 19:01:12 string ulubioneKsiazki[ n ];
|
Nie. Miał być string. Natomiast czy powinienem wcześniej jakoś zadeklarować zmienną n np. w składnikach prywatnych klasy? |
Nie musisz. Jak powinien wyglądać konstruktor? |
Na pewno nie tak, jak napisałeś. Konstruktory i destruktory |
|
marek252 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-05-01 19:43:06 A czy w tym poleceniu w ogóle chodzi o to, aby stworzyć dynamiczną tablicę czy mam sobie po prostu jakiś rozmiar wybrać sam? |
|
MrPoxipol |
» 2014-05-01 21:06:31 Dynamiczną. |
|
marek252 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-05-01 22:01:51 Ok już sobie z tym poradziłem. Ogólnie sytuacja wygląda tak, że mam klasę człowiek, która jest bazowa dla klasy student, natomiast klasa student jest bazowa dla klasy student2stonia. We wszystkich klasach mam jakieś dane i tablice dynamiczne. Ponoć w klasie bazowej czyli człowiek, powinienem stworzyć destruktor wirtualny. Co to oznacza, co mi to zapewnia i po co się go stosuje? |
|
michal11 |
» 2014-05-04 16:22:52 |
|
« 1 » |