Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SDL] Łączenie dwóch powierzchni (SDL_Surface) z kanałem alpha

Ostatnio zmodyfikowano 2014-05-09 20:34
Autor Wiadomość
kacpero1094
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SDL] Łączenie dwóch powierzchni (SDL_Surface) z kanałem alpha
» 2014-05-09 19:01:11
Cześć!
Od dłuższego czasu męczę się z przezroczystościami przy łączeniu dwóch powierzchni.
Chodzi o to, że mam jedną dużą grafikę z kolejnymi klatkami animacji. Jest ona w formacie PNG i ma przezroczyste tło, więc do odczytuję ten plik przy pomocy IMG_Load z biblioteki SDL_image. Niestety podczas łączenia grafik przy pomocy funkcji SDL_BlitSurface tracę przezroczystość. Kombinowałem już ze wszystkim co znalazłem na StackOverflow i nie znalazłem żadnego rozwiązania. Mam też pomysł, aby napisać swoją funkcję do łączenia dwóch grafik uwzględniającą kanał alpha, ale wolałbym upewnić się, czy nie ma prostszego sposobu na rozwiązanie mojego problemu. Jeżeli nie, to czy w SDL2 nie napotkam na taki problem?
P-109580
Gabes
» 2014-05-09 19:48:13
Jeśli chcesz scalić obrazki to dobrym wyborem będzie IrfanView.
"Łapiesz" folder z obrazkami, wrzucasz do programu, otworzy ci się IrfanView Miniatury (jeśli trzeba przestawiasz kolejność, zaznaczasz które mają być zapisane)-> Plik -> Utwórz Obraz Zbiorczy z wybranych plików...
Dalej: szerokość i wysokość obrazka,rzędy kolumny,odstępy, marginesy i utwórz.
Zapisywanie: Plik->Zapisz jako..->wybieramy PNG, w oknie opcji zaznaczamy Zapisz kolor przezroczystości PNG i Zapisujemy.
P-109589
kacpero1094
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-05-09 20:34:43
Sorry, ale przeczytałeś w ogóle mój post? Chyba każdy kto korzysta z tego forum zna gotowe programy graficzne. Ja mam problem z łączeniem grafik przy pomocy biblioteki SDL. Nie chodzi tu o zmontowanie jednej grafiki, tylko o renderowanie poruszających się obiektów.
P-109594
« 1 »
  Strona 1 z 1