Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

DirectX - dyskusje

Ostatnio zmodyfikowano 2009-11-04 19:33
Autor Wiadomość
Orpis
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-11-04 18:44:42
A czy kurs SDL znajdujący się tutaj da mi możliwość napisania powiedzmy prostego RPG'a w stylu RPG Makera?
P-11284
DejaVu
» 2009-11-04 18:54:15
To nie znajomość biblioteki graficznej decyduje o tym co będziesz w stanie napisać, a czego nie. Biblioteka graficzna potrzebna jest nam tylko i wyłącznie do wyświetlania grafiki, a cała reszta to algorytmika, która de'facto tworzy grę. Dobrą grę można zrobić nawet w Allegro. StarCraft'a mógłbyś zrobić nawet w Allegro. RTS 2D, który chyba każdy zna.
P-11285
Orpis
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-11-04 18:58:32
Przecież algorytmika to jest pseudokod który ułatwia tworzenie programu...
P-11286
DejaVu
» 2009-11-04 19:06:29
Więc algorytm sortujący to pseudokod, który można zaimplementować w programie, istnieje i jest kodem. Kod != pseudokod, więc Twoja definicja jest błędna. Jeśli twierdzisz, że wiesz lepiej niż ja to po co się pytasz... :) po prostu zacznij pisać, ale skoro pytasz jak się robi gry albo co będzie potrzebne do zrobienia gry to najwyraźniej takiej wiedzy nie masz, a już negujesz to co ja piszę.
P-11287
Orpis
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-11-04 19:12:00
Tu cytat z www.gamedev.pl (Megatutorial Xiona)

[...]Ponieważ nie możemy peceta nauczyć naszego własnego języka i jednocześnie sami nie potrafimy porozumieć się z nim w jego „mowie”, musimy zastosować rozwiązanie kompromisowe. Na początek uściślimy więc i przejrzyście zorganizujemy nasz opis algorytmów. W przypadku otwierania plików w Notatniku może to wyglądać na przykład tak:

Algorytm Plik -> Otwórz
    Pokaż okno wyboru plików
    Jeżeli użytkownik kliknął Anuluj, To Przerwij
    Jeżeli poczyniono zmiany w aktualnym dokumencie, To
Wyświetl komunikat „Czy zachować zmiany w aktualnym dokumencie?”
z przyciskami Tak, Nie, Anuluj
Sprawdź decyzję użytkownika
    Decyzja Tak: wywołaj polecenie Plik -> Zapisz
    Decyzja Anuluj: Przerwij
    Odczytaj wybrany plik
    Wyświetl zawartość pliku
Koniec Algorytmu

Jak widać, sprecyzowaliśmy tu kolejne kroki wykonywane przez program – tak aby „wiedział”, co należy po kolei zrobić. Fragmenty zaczynające się od Jeżeli i Sprawdź pozwalają odpowiednio reagować na różne sytuacje, takie jak zmiana decyzji użytkownika i wciśnięcie przycisku Anuluj.
Czy to wystarczy, by komputer wykonał to, co mu każemy? Otóż nie bardzo... Chociaż wprowadziliśmy już nieco porządku, nadal używamy języka naturalnego – jedynie struktura zapisu jest bardziej ścisła. Notacja taka, zwana pseudokodem, przydaje się jednak bardzo do przedstawiania algorytmów w czytelnej postaci. Jest znacznie bardziej przejrzysta oraz wygodniejsza niż opis w formie zwykłych zdań, które musiałyby być najczęściej wielokrotnie złożone i niezbyt poprawne gramatycznie. Dlatego też, kiedy będziesz wymyślał własne algorytmy, staraj się używać pseudokodu do zapisywania ich ogólnego działania. [...]
P-11288
DejaVu
» 2009-11-04 19:21:39
Chociaż wprowadziliśmy już nieco porządku, nadal używamy języka naturalnego – jedynie struktura zapisu jest bardziej ścisła.

Notacja taka, zwana pseudokodem, przydaje się jednak bardzo do przedstawiania algorytmów w czytelnej postaci.
Do tego dam Ci kolejną ripostę:
Co to jest Program?
Ciąg instrukcji w określonym języku programowania lub rozkazów kodu maszynowego, określający ciąg czynności komputera, koniecznych do wykonania postawionego mu zadania. Program komputerowy jest sformalizowanym zapisem efektywnego algorytmu.

Źródło: http://www.i-slownik.pl/1,1180,program.html
Innymi słowy każdy program to algorytm.
P-11289
Orpis
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-11-04 19:25:14
No dobrze ale nie powiesz mi że tylko od tego zależy program...trzeba znać jeszcze co powpisywać zamiast tego algorytmu...


EDIT: Ale nie mów że powiedziałem źle że algorytm to jest pseudokod który ułatwia tworzenie programu...
P-11290
DejaVu
» 2009-11-04 19:33:37
Z tego co wypisujesz wnioskuję, że nie wiesz czym jest programowanie i nie napisałeś jeszcze żadnej gry nawet takiej, w której piłeczka odbija się od czterech ścian. Dyskusja dalsza z mojego punktu widzenia nie ma sensu z dwóch powodów:
1) nie mówimy już o DirectX
2) rzucasz hasłami tak, jakbyś wiedział co one oznaczają i wiesz o czym mówisz, a w rzeczywistości niestety jest zupełnie inaczej.

Może ktoś inny jeszcze zabierze głos np. f.a.l. albo pompom. Oni mają dużą wiedzę z programowania i zapewne ich wypowiedzi będą w podobnym tonie.

Chcesz napisać grę - wymyśl najpierw jaką. Później przeanalizuj co musisz zrobić w swojej grze, żeby ona działała tak jak Ty tego chcesz. W Twoim pseudo języku będą występowały takie stwierdzenia jak "zderzenia/kolizje", które w kodzie będą w postaci algorytmu. Algortymów kolizji jest trochę, więc będziesz musiał poczytać, który spełnia Twoje oczekiwania itd. To dotyczy również każdego innego aspektu, ale jak już mówiłem to nie jest przedmiotem niniejszego tematu.
P-11291
1 2 « 3 »
Poprzednia strona Strona 3 z 3