lynx Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro] Konsola + biblioteka allegro » 2008-05-31 21:13:00 Witam, wszystkich forumowiczów, bo to pierwszy mój post na tym forum. Jestem początkującym w bibliotece allegro i mam mały problem, bo chciałem, aby na początku programu w standardowej konsoli wpisywało się odpowiednie dane, a nastęnie zostały by odpowiednie elementy wyświetlone za pomocą allegro. Oto początek kodu: #include <allegro.h> #include<iostream> #include<string> using namespace std;
BITMAP * obraz; string lokacja;
int main() { start: do { cout << "hello\n"; cin >> lokacja; if( lokacja != "exit" )
A dalej analiza i odpowiednie funkcje allegro. A problem polega na tym, że program po prawidłowej kompilacji wyświtla tylko tą drugą część programu z allegro. NIE pojawia się żadna konsola, pomimo funkcji, która powinna to zatrzymać (konsolę) "cin>>lokacja;" Wie ktoś może co źle zrobiłem albo jak temu zaradzić?? Proszę, o szybką odpowiedź. Pozdr. |
|
DejaVu |
» 2008-06-01 20:04:56 Ustaw w opcjach projektu: Win32 Konsola |
|
lynx Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-06-01 23:46:19 O ludzie nie wiedziałem, że takie coś ma aż takie znaczenie przecież ten program co zrobiłem działa teraz zupełnie inaczej. :O Wielkie dzięki za to.
Ale nie wiem co jest, bo program odrazu znika po trybie graficznym po mimo dodania funkcji
char stop; stop = readkey();
przed:
allegro_exit();
Pomożecie?? |
|
DejaVu |
» 2008-06-02 00:17:00 Ale jeśli używasz trybu graficznego allegro to nie używaj konsoli... konsoli używaj raczej do debugowania. Po zamknięciu okienka allegro wysyłany jest komunikat zamknięcia aplikacji (w tym konsoli), stąd też i konsola znika. |
|
lynx Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-06-02 10:59:54 Sorry żle zrozumiałeś, albo ja źle wytłumaczyłe. Chodzi o to że tak jak wcześniej nie pojawaiła się konsola tylko odrazu do trybu graficznego przechodziło, tak teraz z początku jest konsola tylko później allegro pojawia się na ułamek sekundy po mimo dodania funkcji :
stop = readkey();
Program odrazu po ułamku sekundy wyświetlania obrazu za pomocą allegro powraca do konsoli. (pętla do while, z konsolą ok) Dopóki nie napiszemy mu exit.
Problem jest tylko z allegro, bo poprostu nie widać obrazu.
|
|
DejaVu |
» 2008-06-02 11:12:57 A czy działa Tobie to? #include <allegro.h> int main() { allegro_init(); install_keyboard(); set_color_depth( 8 ); set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT, 800, 600, 0, 0 ); set_palette( default_palette ); clear_to_color( screen, 48 ); textout_ex( screen, font, "Witaj w Allegro !", 20, 20, makecol( 255, 0, 255 ), - 1 ); readkey(); allegro_exit(); return 0; } END_OF_MAIN();
|
|
lynx Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-06-02 17:29:19 :/ Nie da się skompilować. A dlaczego pytasz? |
|
DejaVu |
» 2008-06-02 17:59:23 To jest poprawny przykład allegro. Jeśli masz projekt dobrze skonfigurowany to będzie działał. Wklej log kompilacji. |
|
« 1 » 2 3 |