Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Konsola + biblioteka allegro

Ostatnio zmodyfikowano 2008-06-07 22:33
Autor Wiadomość
lynx
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro] Konsola + biblioteka allegro
» 2008-05-31 21:13:00
Witam, wszystkich forumowiczów, bo to pierwszy mój post na tym forum.
Jestem początkującym w bibliotece allegro i mam mały problem, bo chciałem, aby na początku programu w standardowej konsoli wpisywało się odpowiednie dane, a nastęnie zostały by odpowiednie elementy wyświetlone za pomocą allegro.
Oto początek kodu:


C/C++
#include <allegro.h>
#include<iostream>
#include<string>
using namespace std;

BITMAP * obraz;
string lokacja;



int main() {
    start:
    do {
        cout << "hello\n";
        cin >> lokacja;
        if( lokacja != "exit" )


A dalej analiza i odpowiednie funkcje allegro.


A problem polega na tym, że program po prawidłowej kompilacji wyświtla tylko tą drugą część programu z allegro. NIE pojawia się żadna konsola, pomimo funkcji, która powinna to zatrzymać (konsolę) "cin>>lokacja;"



Wie ktoś może co źle zrobiłem albo jak temu zaradzić?? Proszę, o szybką odpowiedź.
                                                                                                                                                                                Pozdr.
P-799
DejaVu
» 2008-06-01 20:04:56
Ustaw w opcjach projektu: Win32 Konsola
P-800
lynx
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2008-06-01 23:46:19
O ludzie nie wiedziałem, że takie coś ma aż takie znaczenie przecież ten program co zrobiłem działa teraz zupełnie inaczej. :O  Wielkie dzięki za to.

Ale nie wiem co jest, bo program odrazu znika po trybie graficznym po mimo dodania funkcji

char stop;
stop = readkey();

przed:

allegro_exit();

Pomożecie??
P-801
DejaVu
» 2008-06-02 00:17:00
Ale jeśli używasz trybu graficznego allegro to nie używaj konsoli... konsoli używaj raczej do debugowania. Po zamknięciu okienka allegro wysyłany jest komunikat zamknięcia aplikacji (w tym konsoli), stąd też i konsola znika.
P-802
lynx
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2008-06-02 10:59:54
Sorry żle zrozumiałeś, albo ja źle wytłumaczyłe. Chodzi o to że tak jak wcześniej nie pojawaiła się konsola tylko odrazu do trybu graficznego przechodziło, tak teraz z początku jest konsola tylko później allegro pojawia się na ułamek sekundy po mimo dodania funkcji :

stop = readkey();


Program odrazu po ułamku sekundy wyświetlania obrazu za pomocą allegro powraca do konsoli. (pętla do while, z konsolą ok) Dopóki nie napiszemy mu exit.


Problem jest tylko z allegro, bo poprostu nie widać obrazu.


P-803
DejaVu
» 2008-06-02 11:12:57
A czy działa Tobie to?
C/C++
#include <allegro.h>
int main()
{
    allegro_init();
    install_keyboard();
    set_color_depth( 8 );
    set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT, 800, 600, 0, 0 );
    set_palette( default_palette );
    clear_to_color( screen, 48 );
    textout_ex( screen, font, "Witaj w Allegro !", 20, 20, makecol( 255, 0, 255 ), - 1 );
   
    readkey();
   
    allegro_exit();
    return 0;
}
END_OF_MAIN();
P-804
lynx
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2008-06-02 17:29:19
:/ Nie da się skompilować. A dlaczego pytasz?
P-805
DejaVu
» 2008-06-02 17:59:23
To jest poprawny przykład allegro. Jeśli masz projekt dobrze skonfigurowany to będzie działał. Wklej log kompilacji.
P-806
« 1 » 2 3
  Strona 1 z 3 Następna strona