SFML 2.1 w VS 2013 Problem z wyświetlaniem napisów
Ostatnio zmodyfikowano 2014-08-02 16:04
Azmael Temat założony przez niniejszego użytkownika |
SFML 2.1 w VS 2013 Problem z wyświetlaniem napisów » 2014-08-02 11:11:04 najpierw wkleję kod później opisze problem ... #include <SFML\Graphics.hpp> #include <SFML\Window.hpp> #include <iostream> #include <stdlib.h>
int main() { sf::RenderWindow window( sf::VideoMode( 400, 300 ), "Okno" ); window.isOpen(); sf::Font font; if( !font.loadFromFile( "E:\czcionki\times.ttf" ) ) { } sf::Text text; text.setFont( font ); text.setString( "Hello world" ); text.setCharacterSize( 24 ); text.setColor( sf::Color::Red ); text.setStyle( sf::Text::Bold | sf::Text::Underlined ); window.draw( text ); system( "PAUSE" ); return 0; }
to tak mam następujący problem. niby wszystko kompiluje mi się i nie wyrzuca błędów ale podczas uruchamiania programu programu po kompilacji wyrzuca mi komunikat First-chance exception at 0x5C81DF22 (msvcr110.dll) in Projekt3.exe: 0xC0000005: Access violation reading location 0x03BC6000.
If there is a handler for this exception, the program may be safely continued.
|
|
Monika90 |
» 2014-08-02 11:38:37 tutaj: if (!font.loadFromFile("E:\czcionki\times.ttf")) zamiast \ daj /
tu zresztą też: #include <SFML\Graphics.hpp> #include <SFML\Window.hpp>
|
|
Azmael Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-08-02 14:57:45 Nadal ten samo okno wyskakuje :( usunąłem jeszcze if i wstawiłem tylko font.loadFromFile("E:/czcionki/times.ttf"). wtedy to doszedł jeszcze piskliwy sygnał dźwiękowy z głośnika.
Jak usunąłem linijkę font.loadFromFile("E:/czcionki/times.ttf"); to przestało wyrzucać ten komunikat ale bez określenia czcionki nie wypisze tekstu. |
|
Glazus |
» 2014-08-02 15:07:35 Pomijając fakt tego E: na początku (tak się nie robi), to zrób tak: font.loadFromFile( "E:\\czcionki\\times.ttf" ) |
|
pekfos |
» 2014-08-02 15:12:02 Pomijając fakt tego E: na początku (tak się nie robi), to zrób tak:
font.loadFromFile( "E://czcionki//times.ttf" )
|
Dlaczego? I dlaczego podwójne slashe? |
|
Glazus |
» 2014-08-02 15:20:06 I dlaczego podwójne slashe? |
Wyedytowałem swój poprzedni post. Przy slashach "\" należy dać podwójne. Przy "/"] rzeczywiście działa pojedynczy. Bo zdarza się później niektórym wrzucić swój program/grę do przetestowania i djupa. Zmienianie linijek wczytywania to niepotrzebna nadmiarowość pracy. |
|
pekfos |
» 2014-08-02 15:33:19 Ok, znaczy taka twoja opinia. A nie ogólne 'tak się nie robi'. |
|
Azmael Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-08-02 15:45:04 wiem że się nie daje E: itd prostu bawię się na razie ta biblioteką by się z nią oswoić i poznać zanim zacznę robić coś więcej.
I nadal wyrzuca ten sam komunikat. |
|
« 1 » 2 |