Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Zmiana rozmiaru czcionki w konsoli

Ostatnio zmodyfikowano 2014-10-21 22:10
Autor Wiadomość
pekfos
» 2014-10-19 13:37:38
w podstawach:

char *wskaznik = &zmienna;

w winapi:

?
WinAPI to jakiś inny język..?
P-118875
jegor377
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-10-19 13:42:06
A czyli do WinAPI też mogę tak wysyłać wskaźniki? :O Bo czytałem 2 pierwsze artykuły kursu i tam było, że to są jakieś inne... :/
P-118878
Jacob99
» 2014-10-20 14:20:39
WinAPI jest tylko biblioteką, a nie innym językiem programowania, więc zasady sa takie same.
P-119004
jegor377
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-10-20 20:14:21
aaaaaaaa czyli mam stworzyć strukturę, wsadzić do niej jedną czy wszystkie wartości? i wysłać jako wskaźnik.

Sory, że taki nie ogar, ale nie uczyłem się za bardzo winapi tylko powierzchownie i nie wiem wielu rzeczy... :C
P-119088
pekfos
» 2014-10-20 20:15:18
wsadzić do niej jedną czy wszystkie wartości?
Do tego jeszcze będziesz musiał wywołać GetCurrentConsoleFontEx() dla nadania sensownych wartości początkowych dla struktury.
P-119089
jegor377
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-10-21 22:10:08
Trochę szukałem na forum i znalazłem kod na pobranie tych atrybutów, bo cały czas kompilator wywalał mi błąd, że takiej funkcji nie ma, więc przerobiłem ten z forum i działa jak trzeba, ale ja chciałem zmieniać rozmiar czcionki, a nie pobierać i czy nie widziałeś, albo wiesz jak to zrobić, by kompilator nie wywalał przy tym kodzie w komentarzu?


#define _WIN32_WINNT 0x0500
#define WIN32_LEAN_AND_MEAN
#include <iostream>
#include <windows.h>
#include <Wincon.h>

using namespace std;

typedef struct _CONSOLE_FONT_INFOEX
{
    ULONG cbSize;
    DWORD nFont;
    COORD dwFontSize;
    UINT FontFamily;
    UINT FontWeight;
    WCHAR FaceName[ LF_FACESIZE ];
} CONSOLE_FONT_INFOEX, * PCONSOLE_FONT_INFOEX;

typedef WINBASEAPI BOOL( WINAPI * function )( HANDLE, BOOL, PCONSOLE_FONT_INFOEX );

int main()
{
    HMODULE kernel32 = LoadLibrary( TEXT( "Kernel32.dll" ) );
    if( !kernel32 )
         return 1;

    function hGetCurrentConsoleFontEx =( function ) GetProcAddress( kernel32, "GetCurrentConsoleFontEx" );
    if( !hGetCurrentConsoleFontEx )
    {
        FreeLibrary( kernel32 );
        return 2;
    }
    _CONSOLE_FONT_INFOEX czcionka;

    czcionka.cbSize = sizeof( CONSOLE_FONT_INFOEX );

    if( hGetCurrentConsoleFontEx( GetStdHandle( STD_OUTPUT_HANDLE ), FALSE, & czcionka ) )
        cout<<endl<<czcionka.dwFontSize.X<<endl<<czcionka.dwFontSize.Y;
    FreeLibrary( kernel32 );
    /*_CONSOLE_FONT_INFOEX czcionka; // o tym
    SetCurrentConsoleFontEx(GetStdHandle( STD_OUTPUT_HANDLE ), TRUE, &czcionka); // i tym */
    return 0;
}

PS THX za tą wiedzę, którą i tak już mi przekazałeś, teraz jest mi o wiele łatwiej :D
P-119193
1 2 « 3 »
Poprzednia strona Strona 3 z 3