Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Pierwsza praca - kilka pytań

Ostatnio zmodyfikowano 2014-11-16 00:19
Autor Wiadomość
karlosiak
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Pierwsza praca - kilka pytań
» 2014-11-14 21:17:24
Jestem studentem I roku. I stwierdzam że studia dzienne mało mają wspólnego z tym czy ktoś będzie dobrym programistą czy złym ;d niestety poziom jest strasznie niski ;< nawet jak rzuciłem okiem na materiały 2/3 roku(btw. nie mam zamiaru się kłócić w tym temacie czy mam racje na ten temat czy nie ;d jak ktoś twierdzi że jestem w katastrofalnym błędzie niech tylko uzasadni jakoś sensownie ). I takie pytanie (zamierzam przenieść się na zaoczne i stąd moja chęć pracy ) jak to jest z pracą jako młodszy programista c++? Jakie macie wspomnienia z trudem znalezienia pierwszej pracy w branży ? Od razu uprzedzam że przeszukałem google w poszukiwaniu interesujących mnie informacji lecz nie jestem usatysfakcjonowany tym zbiorem zmieszanych informacji na innych stronach. :< Więc... mam trochę czasu bo postanowiłem się przenieść raczej na 2 semestr i dopiero wtedy zacząć szukać pracy, stąd też mój zbiór pytań.

1. Zrobiłem "listę" rzeczy które z przeszukanych stron|forum powinien umieć młodszy programista | working student
 - Wzorce projektowe
 - Wzorce refaktoryzacji
 - zarządzanie pamięcią (stack) - w sumie pewnie można to policzyć za jeden pkt z STL ?
 - podstawy SQL|baz danych
 - unit test (i tu rodzi się moje jedno z większych pytań bo w sumie ciężko o jakiś dobry poradnik do nich przynajmniej ja nie znalazłem wersji polskiej jak ktoś jakąś dobrą książkę poleci poproszę nazwę + czy to bardzo plusuje u kogoś ubiegającego się o prace jako całkiem nowa osoba w sensie że bez doświadczenia )
 

 Tu chciałem zaznaczyć, że jeśli ktoś zauważy co pominąłem proszę od razu pisać. ;d Także jeśli chodzi o biblioteki bo słyszałem że na rozmowach o pracę często pytają o jakieś konkretne funkcje z danych bibliotek. ;d