[C++] Struktura jako argument funkcji
Ostatnio zmodyfikowano 2014-12-01 22:27
omgwtflol Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++] Struktura jako argument funkcji » 2014-12-01 17:30:14 Mam takie zadanie:
Zdefiniuj strukturę trójkąt przechowującą długości boków trójkąta. - Napisz funkcję, która otrzymuje jako argument zmienną typu struct trójkąt, i zwraca jako wartość obwód trójkąta przekazanego w argumencie. - Napisz funkcję, która otrzymuję jago argument wskaźnik typu struct trójkąt i zwraca jako wartość pole trójkąta.
Wiem jak napisać strukturę i funkcję, jednak nie mam pojęcia jak wysłać strukturę jako argument do funkcji. Byłbym wdzięczny za jakiś prosty przykład. |
|
kubawal |
» 2014-12-01 17:33:46 float poleTrojkata( trojkat tr ) albo lepiej float poleTrojkata( const trojkat & tr ) ??? To nie C, tutaj struktury można przekazywać argumentami :D PS Se tak myśle, jak by wyglądał C++ bez przekazywania klas i struktur ()_() |
|
omgwtflol Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-12-01 17:55:07 mam coś takiego, jednak nie wiem jak napisać deklarację i wywołanie funkcji #include <iostream> #include <cstdlib> #include <math.h> using namespace std;
struct trojkat { int a, b, c; };
float pole()
int main() { float a, b, c; cin >> a >> b >> c; trojkat tr = { a, b, c }; pole(); system( "pause" ); return 0; }
float pole( trojkat tr ) { float pole = tr.a * tr.b * tr.c; cout << pole; };
|
|
kubawal |
» 2014-12-01 18:14:39 WTF? Chyba czytałeś ksiażkę o C bo masz wybitnie C like styl (nasz kochany polski język nie ma takiej konstrukcji jak "C'owy" :D )
Umieść definicję funkcji pole() przed main(). |
|
Tomek_z_W11 |
» 2014-12-01 22:27:45 Albo to co napisał kolega wyżej, albo, jeżeli koniecznie chcesz deklaracji, to: Dodam, że jeśli się nie mylę, to ta deklaracja musi być pod strukturą trojkat. |
|
« 1 » |