Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML] Tworzenie sprite'a z przezroczystym tłem

Ostatnio zmodyfikowano 2014-12-30 13:39
Autor Wiadomość
Brunon3
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML] Tworzenie sprite'a z przezroczystym tłem
» 2014-12-30 12:13:47
Witam.
Mam taki kod:
C/C++
sf::Image menu;
menu.loadFromFile( "Grafika/Menu/menu.png" );
menu.createMaskFromColor( sf::Color( 255, 0, 255 ), 0 );
I jak teraz utworzyć z tego sprite'a?
Czytałem dokumentację, przeglądałem forum, odpowiedzi nie znalazłem. :(
P-123635
NopeDotAvi
» 2014-12-30 12:36:07
Musisz załadować do jakiejś tekstury te zdjęcie, a potem ustawić spritowi tą teksturę.
P-123637
Brunon3
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-12-30 12:37:52
Ale tekstura nie ma createMaskFromColor. :/
A ja potrzebuję przeźroczystego tła.
P-123638
1aam2am1
» 2014-12-30 13:00:53
Nie wiem o co ci chodzi z przezroczystym tłem. Ale Sprite ma setColor w którym ustawiasz kolor tekstury(w tym alfe).
P-123641
Brunon3
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-12-30 13:09:27
No że na przykład kolor (255, 0, 255) będzie brany jako alfa (jak w Allegro).
Pomoże ktos? :(
P-123643
lectre
» 2014-12-30 13:12:20
Jeśli masz już image z obranym przezroczystym kolorem to teraz stwórz Sf::Texture i wywołaj metodę loadFromImage, a potem tworzysz sprite i setTexture.
P-123644
Brunon3
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-12-30 13:14:38
@up:
W dokumentacji nie jest według mnie dosc zrozumiale dla początkującego opisane jak wywołać loadFromImage.
Czy mógłbys podać przykład wykorzystania tej metody?

EDIT:
Problem rozwiązany. :)

C/C++
sf::Image menu;
menu.loadFromFile( "Grafika/Menu/menu.png" );
menu.createMaskFromColor( sf::Color( 255, 0, 255 ), 0 );
sf::Texture t_menu;
t_menu.loadFromImage( menu );
sf::Sprite s_menu( t_menu );
P-123645
lectre
» 2014-12-30 13:39:46
Ups niestety nie było mnie przez chwilę, dobrze że sam sobie poradziłeś ;)
P-123647
« 1 »
  Strona 1 z 1