Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Studia informatyczne, porada

Ostatnio zmodyfikowano 2014-12-31 12:09
Autor Wiadomość
Fantomas
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Studia informatyczne, porada
» 2014-12-30 23:38:17
Witam,

jestem uczniem II klasy liceum, moje przedmioty rozszerzone to matematyka, fizyka i informatyka. Od 3-4 miesięcy o niczym innym nie myślę jak o mojej przyszłości oraz kombinuję jaką dziedzinę i zawód powinienem wykonywać, aby mieć z niego satysfakcję i pieniądze. Pomyślałem, że mógłbym być programistą. Lubię długie siedzenie przy komputerze, czytanie nowości ze świata techniki oraz grzebanie we wszelkiego typu sprzętach.. Przerobiłem kilka poradników C++ (między innymi z tej strony), zrobiłem sporo zadań i uważam, że podstawy tego języka dobrze znam. Kiedy patrze jednak na zadania z olimpiady informatycznej to wydaje mi się to straszną czarną magią... Nie mam pojęcia jak ułożyć odpowiedni algorytm do większości z nich, a nawet niekiedy nie rozumiem do końca polecenia... Jednak sprawdzałem matury z informatyki (podstawę, rozszerzenie) i zadania z kodowania rozwiązywałem bez większego problemu.

Moje pytanie brzmi:

1. Jak tak naprawdę wygląda praca programisty? Co trzeba kodować? Jakie umiejętności są niezbędne? Szkoła pewnie mnie do wszystkiego nie przygotuje...
3. Czy trudno znaleźć pracę w dużych korporacjach? Na co takie firmy zwracają uwagę przyjmując osobę bez doświadczenia (chyba, ze takowych w ogóle nie przyjmują)?
4. Co powinienem teraz robić, aby spełnić swoje zamiary? Na czym się skupić? Iść w programowanie gier? Dalej cisnąć te same kody w czystym C++?
5. Które politechniki najlepiej kształcą informatyków pod względem programowania?

Dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam ;)
P-123706
DejaVu
» 2014-12-30 23:53:25